اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان تاکید کرد

حرکت کشتارگاه‌های طیور سیرجان به سمت صادرات

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: کشتارگاه‌های طیور شهرستان سیرجان با حرکت به سمت صادرات و با استفاده از مزیت جغرافیایی این شهرستان می‌توانند زمینه رونق هرچه بیشتر صنعت پرورش طیور و توسعه این شهرستان را فراهم آورند.

حرکت کشتارگاه‌های طیور سیرجان به سمت صادرات

بیژن دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان با اشاره به اینکه در شهرستان سیرجان به دلیل وجود ظرفیت خوب پرورش طیور گوشتی چهار کشتارگاه طیور وجود دارد، اظهار داشت: صاحبان این کشتارگاه‌ها به دلیل داشتن مشاغل دیگر و عدم صرفه اقتصادی مناسب رغبتی به توسعه فعالیت کشتارگاه ندارند.

وی کشتارگاه دام شهرستان سیرجان را نیازمند توسعه بیشتر دانست و افزود: با عنایت به موقعیت جغرافیایی ویژه شهرستان سیرجان و امکان دسترسی به بازار استان‌های دیگر و حتی صادرات به سایر کشورها در صورت توسعه آن، این کشتارگاه می‌تواند موجب اشتغالزایی خوبی در شهرستان سیرجان شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان سیرجان ایجاد بازارچه صادرات دام سبک می‌تواند تاثیر مناسبی در توسعه صنعت دامپروری شهرستان و ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی گفت: کشتارگاه‌های طیور شهرستان سیرجان با حرکت به سمت صادرات با استفاده از مزیت جغرافیایی این شهرستان می‌توانند زمینه رونق هرچه بیشتر صنعت پرورش طیور و توسعه این شهرستان را فراهم آورند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان شهرستان بردسیر را نیز دارای ظرفیت خوب برای گسترش صنعت پرورش طیور و آبزیان دانست و ادامه داد: شهرستان بردسیر در سال‌های اخیر از نظر صنعت پرورش طیور از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در زمینه پرورش آبزیان نیز این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است که در صورت توسعه این بخش امکان تامین بچه ماهی مورد نیاز استان کرمان در بخش آبزیان پرورشی وجود دارد.

دهقانی خاطر نشان کرد: برای طرح‌های دامپروری و صنایع وابسته به آن مثل کشتارگاه‌های دام باید وام‌های کم‌بهره و با زمان بازپرداخت طولانی مدت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول