اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ارتقای سطح بهداشت و امنیت زیستی

240 کارگاه آموزشی برای سلامت طیور خراسان رضوی برگزار شد

در راستای ارتقای سطح بهداشت و امنیت زیستی در مرغداری‌ها و روستاهای استان 240 کلاس آموزشی ترویجی با عناوین اصول بهداشت و قرنطینه و آشنایی با بیماری‌های رایج طیور در 27 شهرستان برگزار شد.

240 کارگاه آموزشی برای سلامت طیور خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، جواد اعلمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی از ابتدای سال جاری با همکاری کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان برگزار شده که با استقبال مرغداران و روستائیان استان همراه شد به گونه‌ای که تاکنون 7 هزار و 222 نفر در این دوره‌ها، آموزش‌های لازم را در راستای پیشگیری از بیماری‌ها آموخته‌اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در این کلاس‌های ترویجی، ضمن ارائه راه‌های کنترل و پیشگیری کاربردی در مرغداری‌ها، به بررسی و تبیین نقش امنیت زیستی در کاهش هزینه‌ها، پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و افزایش بهره‌وری در مرغداری‌ها پرداخته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با ادامه این روند بتوان کمک قابل توجهی برای افزایش اطلاعات مرغداران و رفع مشکلات آنها در راستای توسعه صنعت مرغداری و ارتقای بهداشت عمومی و سلامت غذایی انجام داد.

اعلمی گفت: خراسان رضوی با داشتن بیش از یک‌هزار و 950 واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار، جزو استان‌های مطرح در صنعت طیور بوده و لازم است تا آموزش‌های مستمر و پیاپی برای پرورش دهندگان طیور با استفاده از آخرین مطالب علمی و روز دنیا ارائه شود.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول