اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویین زهرا:

بحران آب دست و پاگیر کشاورزان دشتابی است

فرماندار بویین زهرا گفت: بحران آب دست و پاگیر کشاورزان دشتابی است و باید برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.

بحران آب دست و پاگیر کشاورزان دشتابی است

احد احمدی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دشتابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: با اجرای طرح آبیاری تصفیه‌خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در بخش دشتابی دو هزار و 400 هکتار از اراضی این بخش به زیر کشت رفته و از این نظر زمینه رونق کشاورزی دشتابی مهیا می‌شود.

وی افزود: همچنین استخرهای ذخیره آب دشتابی که با هدف تأمین و تقویت آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد با اجرای این طرح زیر پوشش قرار می‌گیرد.

فرماندار بویین زهرا نسبت به حفر چاه‌های غیرمجاز در دشتابی هشدار داد و گفت: در همین راستا با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی طی سال‌های گذشته نسبت به انسداد و جمع‌آوری 10 حلقه چاه آب غیرمجاز اراضی کشاورزی در بخش دشتابی اقدام شده است.

احمدی بیان کرد: همچنین مسئولان ذی‌ربط و شهروندان نسبت به نظارت بر حفر چاه‌های غیرمجاز که سبب کم‌آبی می‌شود پیگیر بوده و مراتب نیز سریعاً به مسئولان گزارش می‌شود.

این مسئول از اجرای 120 کیلومتری عملیات کانال‌کشی آبی کشاورزی در دشتابی با حمایت بخش دولتی خبر داد.

فرماندار بویین زهرا پوشش اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار را مورد اشاره قرار داد و گفت: در همین راستا فعالیت‌های اثرگذار رسانه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی شهروندان از اثرات و دستاوردهای این طرح در بخش دشتابی صورت گرفته است.

احمدی ادامه داد: تخصیص وام‌های بلاعوض دولت نیز در راستای تقویت و گسترش سیستم‌های آبیاری قطره‌ای دشتابی شهرستان بویین زهرا تأثیرگذار بوده است.

فرماندار بویین زهرا با اشاره به خسارات ناشی از کمبود و یا کاهش بارندگی در شهرستان بویین زهرا بر اهتمام جدی به مصارف آب در بخش کشاورزی تأکید کرد.

این مسئول بیان کرد: کاهش در امر بارش و نیاز ضروری و هرچه مبرم کشاورزان دشتابی به آب و برداشت‌نیازهای بی‌رویه و غیرقانونی از آب‌های زیرزمینی طی سال‌های اخیر در این بخش به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

احمدی کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را از نتایج حفر متعدد و غیرقانونی چاه‌ها دانست و عنوان کرد: ظرفیت آبی و حاصلخیزی قابل توجهی بخش دشتابی برای کشاورزی طی سال‌های گذشته در شهرستان بویین زهرا شهرت داشته است و علت نامگذاری دشتابی نیز تعدد حاصل‌خیزی و منابع متعدد کشاورزی است.

فرماندار بویین زهرا با اشاره به استفاده از آب تصفیه‌خانه قدیم‌آباد برای استفاده از اراضی دشتابی تأکید کرد: این طرح از مصوبات دوره دوم هیئت دولت به استان قزوین است.

احمدی از اتمام طرح مطالعاتی انتقال آب تصفیه‌خانه به اراضی کشاورزی دشتابی خبر داد و از عدم آغاز مراحل عملیاتی این طرح به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/77005/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول