اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم مطرح کرد

توزیع آب‌معدنی در شهرک‌های جم و کمبود آب معمولی برای ساکنان بومی

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم گفت: در زیر ساخت‌ها در شهرستان دچار مشکل هستیم به‌طوری که آن طرف دیوار شهرک بین اهالی آب معدنی توزیع می‌شود و این طرف مردم آب معمولی هم برای خوردن ندارند.

توزیع آب‌معدنی در شهرک‌های جم و کمبود آب معمولی برای ساکنان بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حسین محدثی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان جم با مشاور وزیر نفت اظهار داشت: صنعت نفت باید به محیط پیرامونی توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: انتظار داریم به همان میزان که به ساکنان شهرک‌ها رسیدگی می‌شود به مردم بومی و مناطق مختلف شهرستان نیز رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم خاطرنشان کرد: در زیر ساخت‌ها در شهرستان دچار مشکل هستیم به‌طوری که آن طرف دیوار شهرک بین اهالی آب معدنی توزیع می‌شود و این طرف مردم آب معمولی هم برای خوردن ندارند. 

مجری طرح جامع فرهنگی اجتماعی وزارت نفت نیز اظهار داشت: اگر تدارک کافی برای پدیده‌ها اندیشیده نشود دچار مشکل خواهیم شد.

محمد محسنی گفت: مشکلات موجود در شهرستان در واقع مشکل هر سه مجموعه ادارات، نفت و گاز و مردم است که باید با همدلی و تفاهم آنها را حل کنیم.

وی از حفظ حقوق بومی به عنوان یکی از برنامه‌های وزرات نفت یاد کرد و افزود: باید در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نفت مشارکت مردم را بیشتر کنیم.

این مسئول بیان داشت: 12 هدف اختصاصی در زمینه مطالعه جامع پایدار فرهنگی و اجتماعی داریم که شامل پیامد صنعت نفت بر استقرار توزیع و جابجایی بومیان و جمعیت ورودی، ارزیابی فرصت‌ها و موانع مشارکت بومی‌ها در توسعه یکپارچه منطقه پارس، نقش صنعت نفت بر اشتغال پایدار بومی‌ها و صنعت نفت و آسیب‌های اجتماعی در منطقه می‌شود.

محسنی تاکید کرد: ارزیابی صنعت نفت بر تامین و توزیع خدمات عمومی، بررسی پیامد صنعت نفت بر ارزش‌ها و نگرش‌ها و ساختار فرهنگی، تاثیر نفت بر محیط زیست، نفت و پیمانکاران، نفت و توانمند سازی نیروهای انسانی در پارس، نفت و کارکنان جوامع محلی، ارزیابی نقش سازمان‌های محلی و کارکنان و بررسی نقش فرهنگی دینی در سلامت روحی و روانی جامعه نیز از دیگر اهداف این کارگروه است.

وی خواستار مشارکت همه برای تحقق برنامه‌های جامع در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی محیط پیرامونی صنعت نفت شد.

انتهای پیام/2451/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول