اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

آب اردبیل هیچ مشکل بهداشتی ندارد

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: آب شرب اردبیل در حال حاضر هیچ مشکل بهداشتی ندارد و هموطنان می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

آب اردبیل هیچ مشکل بهداشتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد فیضی پیش از ظهر امروز در نشست شورای شهر با مسئولان آب و فاضلاب در تشریح دستاوردهای این نشست اظهار داشت: بیشترین بحث و موضوعات مطرح شده در این جلسه که دغدغه همه اعضای شورای شهر بود در مورد میزان سلامت آب و رعایت استانداردها در تحویل آب شرب و سالم و بهداشتی به مردم بود که در این زمینه مسئولان آب و فاضلاب شهری قول دادند بدون اینکه مشکل خاصی در این زمینه داشته باشند در تامین آب شرب و بهداشتی و سالم تلاش و جدیت داشته باشند.

وی ضرورت هماهنگی شهرداری با دستگاه‌های خدماتی نظیر آب و فاضلاب شهری را در به حداقل رساندن دوباره‌کاری‌ها در بحث آسفالت و جلوگیری از برخی حفاری‌های بی‌مورد یادآور شد و تصریح کرد: در این جلسه تاکید ما بر این نقطه بود که باید بین شهرداری و شرکت‌های خدمات‌رسان نظیر آب به گونه‌ای هماهنگی باشد تا شاهد دوباره کاری آسفالت معابر و کوچه‌ها و یا برخی از اقدامات عمرانی و خدماتی نباشیم.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: در این جلسه مسئولان آب و فاضلاب شهری به نمایندگان مردم در پارلمان محلی قول دادند که در رفع معایب و مشکلات احتمالی تلاش کرده و بر سلامت آب اردبیل تاکیدی مضاعف داشته باشند.

فیضی در مورد نمونه‌گیری‌ها از برخی مغازه‌ها به صورت ماهانه برای ارزیابی سلامت آب و بهداشت آن یادآور شد: ما در چندین مرحله این آزمایشات و نمونه‌گیری‌ها را انجام می‌دهیم و به جای نمونه‌گیری از منازل مردم این نمونه‌گیری را از مغازه‌ها انجام می‌دهیم تا به مردم نشان دهیم آب اردبیل سالم و بدون نقص است.

این مسئول تصریح کرد: برخی گله‌مندی‌ها از بابت فشار پایین آب وجود داشت که مسئولان در این زمینه توسعه ساخت و سازها و افزایش بهره‌برداران را در معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های مختلف را دلیل این امر توصیف کرده و بر تقویت و توسعه همه‌جانبه در این زمینه تاکید کردند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل بیان داشت: در این نشست صمیمی بحث‌های مختلفی از سوی اعضا نظیر سختی آب، هزینه‌های گزاف و سنگین در اصلاح شبکه فرسوده، جلوگیری از برخی دوباره‌کاری‌ها در این راستا و ممانعت از نفوذ‌پذیری شبکه آب به دلیل پوسیدگی‌ها، پایین بودن فشار آب برخی نگرانی‌ها از کیفیت آب شرب و جمع شدن آب در مخزن و پشت سدها، علل و عوامل گرایش مردم به استفاده از آب معدنی و دستگاه‌های تصفیه آب، بوی نامطبوع آب در برخی از ایام سال، جرم‌گیری بالای آب اردبیل و چگونگی بازیافت فاضلاب و همچنین تکمیل زنجیره فاضلاب اردبیل را مطرح کردند.

فیضی افزود: در این جلسه اعضا از مدیر آب و فاضلاب شهری اردبیل در مورد برنامه‌ریزی برای انتقال آب از گورگور و چشمه‌های سبلان در خواست‌های مکرر برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی، توجه به مدیریت واحد شهری، رفع انشعابات در مسکن مهر، ساماندهی چاه‌های داخل شهر بهره‌گیری از سفره‌‌های زیرزمینی سبلان، نهادینه شدن فرهنگ اعتماد به شبکه آب اردبیل، خوردن آب معمولی اردبیل و تلاش برای درآمدزایی بالا توسط شرکت آبفای اردبیل را مورد تاکید و توجه قرار دادند.

برای اولین بار زباله اردبیل به کمپوست تبدیل می‌شود

وی با اشاره به برخی از مصوبات اخیر شورای شهر اردبیل عنوان کرد: در یک حرکت مبارک و آینده‌دار سرمایه‌گذاری خوبی در تبدیل زباله اردبیل به کمپوست صورت گرفته است به طوری که برای اولین بار قرار است با همکاری بخش خصوصی این کارخانه راه‌اندازی شود.

عضو شورای شهر اردبیل محدود بودن فصل کاری و شرایط اقلیمی خاص در اردبیل را مانع از اجرای کامل برخی پروژه‌ها در طول سال اعلام کرد و ادامه داد: چهار ماه از سال با توجه به سرد‌سیر بودن اردبیل امکان اجرای پروژه‌ها وجود ندارد و ما فرصت را عملاً از دست داده و توان و انرژی‌یمان را نیز از دست می‌دهیم که امیدواریم هموطنان با درک این شرایط شهرداری را در اجرای پروژه‌های زیربنایی یاری کنند.

فیضی گفت: شهرداری تلاش می‌کند برای راحتی تردد مردم و جلوگیری از گل و لایی که ممکن است در این تردد به وجود آید به ریختن مصالح رودخانه‌ای و تراشه آسفالت اقدام کند تا با مساعد شدن شرایط جوی امکان آسفالت‌ریزی فراهم آید.

راه‌اندازی پژوهشکده شهرداری در کنار دانشگاه علمی کاربردی

این مسئول با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اردبیل بیان داشت: بستر و فرصت مناسب برای کارهای علمی و تحقیقاتی برپایه دانش فراهم شده تا پرسنل شهرداری بتوانند توان علمی و تحقیقاتی خود را افزایش داده و با تکیه بر این مولفه‌ها در انجام امورات موفق عمل کنند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل یادآور شد: در کنار راه‌اندازی این دانشگاه پژوهشکده شهرداری نیز راه‌اندازی می‌شود که نظام نامه آن در حال تدوین است و پیش‌نویس‌های نیز مهیا شده است تا ما با دو بال آموزش و پژوهش همراه با خلاقیت و نوآوری بتوانیم در عرصه خدمت‌رسانی مناسب به مردم موفق عمل کنیم.

فیضی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری در پنج رشته از ترم آینده دانشجو پذیرش می‌کند و ما امیدواریم در کنار این دانشگاه پژوهشکده نیز بتواند فعالیتی مثبت داشته و از طریق این مرکز شاهد اجرای طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی اثرگذار در مدیریت شهری باشیم.

وی یادآور شد: این پژوهشکده می‌تواند از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حمایت کند تا بتوانیم بهتر و بیشتر از گذشته کارهایمان را با محوریت علم و پژوهش انجام دهیم.

عضو شورای شهر اردبیل ابراز داشت: بنده از روز اول در راه‌اندازی مرکز پژوهشکده شورای شهر به عنوان یک مرکز ضروری در بهره‌گیری از تجارب و ایده‌های جدید تاکید کرده و امیدواریم با تشکیل این مرکز از توان و ظرفیت متخصصان و تجارب آنها در مدیریت شهری استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیضی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: وفاق، همدلی و همگرایی بین اعضای شورای شهر اردبیل موج می‌زند و با تکیه بر این عناصر مثبت می‌توانیم در مسیر پیشرفت و جلب مشارکت‌های بیشتر در حوزه عمرانی گام‌های جدی و اساسی را برداریم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول