اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرماندار ری تاکید کرد

جلوگیری از آبیاری مزارع کشاورزی با آب فاضلاب

مشاور فرماندار ری با اشاره به منابع آبی سالم برای آبیاری مزارع کشاورزی گفت: متاسفانه بخش اعظمی از مزارع کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می‌شود که راهکارهایی برای جلوگیری از آن وجود دارد.

جلوگیری از آبیاری مزارع کشاورزی با آب فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسین هاشمی چهارشنبه‌شب در نشست اعضای شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با معاون استاندار تهران و مسئولان فرمانداری ویژه ری اظهار داشت: مقدار 350 میلیون مترمکعب فاضلاب در سال به‌وسیله دو سامانه فیروزآباد و سرخه‌حصار به حوزه وارد ری می‌شود که این مقدار آب در حدود 10 هزار هکتار از اراضی شهرری با این آب آبیاری می‌شود و متاسفانه همین آب‌ها وارد مزارع محصولات کشاورزی شده و این مزارع با استفاده از فاضلاب آبیاری می‌شود.

احداث کانال‌های بتنی برای جلوگیری از دستیابی به فاضلاب/نصب آشغال‌گیر بر روی نهرها

مشاور فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به انتظارات مجموعه شهرستان از مدیریت شهری تهران گفت: انتظاراتی که ما از مدیریت شهری داریم نخست این هست که شهرداری تهران در سرخه‌حصار دیوارسازی انجام داده است این نهر سرخه‌حصار را تا منتهاالیه حریم به‌صورت کانال بتنی در بیاورد و جداسازی کند که اگر این مهم تحقق یابد راه‌های دسترسی و استفاده از این آب‌ها منتفی می‌شود.

وی در ادامه قرار دادن دستگاه آشغال‌گیر بر روی نهرهای سرخه‌حصار و فیروزآباد را دیگر خواسته شهرستان ری از مدیریت شهری تهران در حوزه آب دانست و گفت: با تحقق این موارد از آبیاری بیش از 80 درصد از مزارع کشاورزی توسط فاضلاب جلوگیری می‌شود.

آب‌های سالم جایگزین برای آبیاری مزارع کشاورزی

هاشمی بهره‌گیری از آب‌های تصفیه‌خانه جنوب تهران و چاه‌های آب‌ این منطقه را از جمله جایگزین‌های آبیاری سالم مزارع کشاورزی خواند و تاکید کرد: خوشبختانه از محل تصفیه‌خانه جنوب تهران و چاه‌های منطقه می‌توان آب مورد نیاز جهت آبیاری مزارع کشاورزی شهرستان ری را تامین کرد اما به دلیل رایگان بودن فاضلاب بعضاً برخی کشاورزان از آن برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند.

مشاور فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه این مزارع تامین‌کننده مایحتاج مردم تهران و منطقه هستند و استفاده از فاضلاب برای آبیاری این مزارع خطرات و پیامدهای فراوانی را برای شهروندان به همراه دارد امید است با توجه بیشتر به این موضوع و برنامه‌ریزی مدون و پیگیری و حل این مشکل در آینده نزدیک شاهد تحقق این انتظارات باشیم و این خطر از جامعه ما دور شود.

به گزارش فارس؛ نشست مشترک اعضای شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با معاون استاندار تهران و مسئولان فرمانداری ویژه ری با حضور احمد مسجدجامعی، مجتبی شاکری، پرویز سروری، علیرضا دبیر، مسعود سلطانی‌فر، محمد سالاری،‌ احمد حکیمی‌پور، اسماعیل دوستی، ولی‌الله شجاع‌پوریان، ابوالفضل قناعتی، الهه راستگو، محسن سرخو،‌ احمد دنیامالی،‌ غلامرضا انصاری و محمدعلی تندگویان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران، دادستان شهرستان ری،‌ نعمت‌الله طباطبایی، حسین کاغذلو و امیر محبی معاونان فرماندار ویژه شهرستان ری و کریم رئوف، خدادادی و تقوی بخشداران شهرستان و اصحاب رسانه جنوب تهران در سالن خدمت فرمانداری ویژه ری برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول