اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست سروآباد:

‌10 شکارچی متخلف کل و بز در سروآباد دستگیر شدند

رئیس اداره محیط زیست سروآباد از دستگیری 10 شکارچی کل و بز در این شهرستان خبر داد.

‌10 شکارچی متخلف کل و بز در سروآباد دستگیر شدند

مراد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: محیط‌بانان این شهرستان در پی گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت توانستند 10 شکارچی متخلف که در حال شکار غیرمجاز کل و بز بودند را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه شکارچیان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند، تصریح کرد: از این متخلفین 4 قبضه اسلحه شکاری و 30  فشنگ کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با مساحت 57 هزار هکتار مابین شهرستان‌های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است که از تنوع زیستی بالایی هم برخوردار است.

رئیس اداره محیط زیست سروآباد عنوان کرد: در این زیستگاه تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار و 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی شناسایی شده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: از جمله گونه‌های موجود در این منطقه حفاظت شده می‌توان به پرندگان شکاری، سیاه‌گوش، کل و بز، خرس قهوه‌ای و پلنگ اشاره کرد.

وی اظهارداشت: این منطقه با داشتن چشمه‌سارها، کوه‌های سر به فلک کشیده و مناطق بکر و زیبا و داشتن تنوع زیستی بالا همیشه در معرض آماج شکارچیان و قاچاقچیان حیات‌وحش بوده است.

وی عنوان کرد: حضور محیط‌بانان، همیاران محیط زیست، گزارش‌های دوستداران محیط زیست که در بطن منطقه زندگی می‌کنند تا حدودی توانسته از تاراج حیات وحش این منطقه بکاهد.

انتهای پیام/79003/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول