اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهرستان بشاگرد:

اراضی طرح مهر کشاورزی بشاگرد راکد مانده است

عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد گفت: اراضی طرح مهر کشاورزی بشاگرد راکد مانده است.

اراضی طرح مهر کشاورزی بشاگرد راکد مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد واقع در شرق مرکز هرمزگان، یعقوب داد علی‌زاده سه‌شنبه شب در حاشیه دیدار مردمی استاندار هرمزگان با جمعی از مردم گوهران و سردشت که در آن اعضای شوراهای اسلامی شهرستان بشاگرد نیز حضور داشتند، اظهار داشت: بشاگرد بیشترین آمار بیکاری را در بین شهرستان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 معدن در این شهرستان با استعداد برخورداری از کرم، نیکل، روی منگنز و مس به ثبت رسیده است، ادامه داد: با فعال‌سازی این معادن مشکل اشتغال جوانان شهرستان تا حدودی زیادی رفع می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد با بیان اینکه توسعه کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به رشد شهرستان در حوزه اشتغال و اقتصاد کمک کند، یادآور شد: متاسفانه تاکنون علی‌رغم واگذاری چهار هزار از اراضی با کاربری کشاورزی به ستاد کشاورزی شهرستان، تاکنون هیچ اقدامی بر روی این اراضی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبلی وعده ایجاد صنایع عظیم صنعتی در منطقه بشاگرد، داده شده است، متذکر شد: مصوبه ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان برای توسعه اقتصاد توسط بخش‌های خصوصی که در دولت قبلی مصوب شده بود کماکان راکد مانده است.

دادعلی‌زاده همچنین اضافه کرد: در بشاگرد تنها 39 روستا تحت سرویس و خدمات اداره آب و فاضلاب هستند و سایر روستاها که حدود 166 روستا می‌شوند، آب آشامیدنی چندان بهداشتی را در اختیار ندارد و امر آبرسانی به این روستاها به صورت خودگران توسط اهالی روستاها محقق و اداره می‌شود.

به گفته عضو شورای اسلامی بشاگرد، تنها 23 روستا از خانه بهداشت برخوردار هستند.

وی ابراز داشت: این در حالی است که بیمارستان 32 تخت‌خوابی شهر سردشت نیز نیازمند تجهیز بیشتر است.

دادعلی‌‌زاده تأکید کرد: بشاگرد  دارای هزار و 760 کلیومتر راه روستایی است که تنها 60 کیلومتر از این جاده‌ها آسفالته و مابقی خاکی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان، تعداد 150 کلاس فاقد وسائل سرمایشی مناسب است.

دادعلی‌زاده اذعان داشت: با توجه به پراکندگی روستاها، در راستای پوشش بیشتر نظام آموزشی، نیازمند افزایش سرانه فضاهای آموزشی شبانه‌روزی هستیم.

به گفته وی، بخش گافر و پارامون کماکان فاقد دبیرستان است.

انتهای پیام/88009/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول