اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

پایان کار بیش از 27 هزار مسکن روستایی خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از پایان کار 27 هزار و 180 واحد مسکن روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز عملیات ساخت 31 هزار و 474 واحد شروع شده است.

پایان کار بیش از 27 هزار مسکن روستایی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی مقدم سه‌شنبه شب در سومین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: استحکام نامناسب مسکن روستایی یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است.

ساخت بیش از 34 هزار واحد مسکن روستایی، سهمیه خراسان جنوبی

وی با بیان این‌که سهمیه هر استان ساخت سالانه 2 هزار واحد مسکن روستایی است، تصریح کرد: سهمیه مصوب خراسان جنوبی در طی هفت سال گذشته حدود 34 هزار و 592 واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: برای ساخت این واحدها 2 میلیون و 739 هزار و 671 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

آسمانی‌مقدم با اشاره به این‌که در این ارتباط 41 هزار و 552 فقره پرونده تشکیل شده است، افزود: همچنین از این تعداد 36 هزار و 690 متقاضی به بانک معرفی شده‌اند.

آغاز ساخت بیش از 31 هزار واحد مسکن روستایی

وی از پایان کار 27 هزار و 180 واحد مسکن روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز عملیات ساخت 31 هزار و 474 واحد شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین 4 هزار و 158 مورد قطع وام شده‌اند.

آسمانی‌مقدم با اشاره به 15 آذر سالگرد زلزله زهان، اذعان داشت: بازسازی مناطق زلزله‌زده زهان یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازسازی‌های سطح کشور بود.

وی متذکر شد: برای بازسازی این منطقه 2 هزار پرونده تشکیل شده است.

بهره‌برداری از 621 واحد مسکن روستایی در منطقه زلزله‌زده زهان

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این‌که در واقع 176 واحد در زلزله خسارت دیدند، متذکر شد: به دلیل اینکه بیشتر خانه‌های روستایی آن فرسوده بودند برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی در این مناطق تسهیلات در نظر گرفته شد.

آسمانی‌مقدم خاطرنشان کرد: مراحل ساخت 621 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده زهان به پایان رسیده است و مردم در آن ساکن شده‌اند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول