اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

گچساران شهرستان برتر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه وقف

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رتبه برتر گچساران در میان شهرستان‌های استان در زمینه وقف و موقوفات گفت: شهرستان بویراحمد نیز رتبه دوم را در این زمینه دارد.

گچساران شهرستان برتر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در حاشیه دیدار از برخی موقوفات این شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: وقف یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اسلام در راستای آینده‌‌نگری و بیمه آینده مسلمانان و جامعه اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که روایات و احادیث زیادی در موضوع اهمیت وقف از قرآن و ائمه (ع) نقل شده است، افزود: از اهمیت و تأکید احادیث و روایات در زمینه اهمیت و جایگاه وقف می‌توان این اقدام حسنه و انسانی را از جمله مصادیق شاخص اعمال صالحه یا باقیات صالحات دانست.

بیشتر موقوفات استان در حوزه مسجد بوده است

موسوی‌اعظم، وقف را از مهم‌ترین تعالیم اجتماعی اسلام برشمرد و تصریح کرد: وقف اقدامی خداپسندانه و برخاسته از روح تعاون و نوع‌دوستی بوده که منبعی عظیم برای کمک به جامعه اسلامی به ویژه نیازمندان و مستمندان به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأمین و تثبیت اماکن سکونتی، کمک به معیشت و ارتزاق نیازمندان، همچنین تأمین بخشی از نیازمندی‌های عمومی جامعه و ترویج فرهنگ ایجاد بناهای بهداشتی، فرهنگی، مذهبی و علمی از جمله اهداف وقف به شمار می‌رود.

موسوی‌اعظم در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت وقف در کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌طور کلی در زمینه استقبال از وقف، گچساران در رتبه نخست استانی قرار دارد.

وی یادآور شد: استقبال خوبی نسبت به موضوع وقف در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و امسال نیز موقوفات جدیدی وجود داشته که بیشتر در حوزه مساجد بوده است.

موسوی‌اعظم با بیان این‌که در سال 92 بیشترین وقف در زمینه مساجد در شهرستان کهگیلویه بوده است، تأکید کرد: رتبه نخست وقف در کهگیلویه و بویراحمد به گچساران اختصاص دارد و امسال نیز شش مورد وقف از این شهرستان ارائه شده که چهار مورد آن در سامانه کشوری ثبت و دو مورد دیگر نیز در هفته وقف به ثبت خواهد رسید.

بویراحمد رتبه دوم استان در وقف است

این مسئول در اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بویراحمد نیز بعد از گچساران در زمینه وقف از شهرستان‌های فعال به شمار می‌رود.

موسوی‌اعظم در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نخستین رسالت سنگین و پسندیده نزد خداوند، وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه در زمینه ترویج فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف افزود: با توجه به آغاز هفته وقف برنامه‌ریزی دقیق‌تر و گسترده‌تری برای ترویج فرهنگ وقف در گچساران و چند بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حال حاضر مقدمات برنامه‌های هفته وقف در دیگر شهرستان‌های استان از جمله کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/82014/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول