اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی خبر داد

ثبت 12 مورد وقف در شهرستان شوط

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سه ماه نخست امسال 12 مورد وقف در شهرستان شوط به ثبت رسیده است.

ثبت 12 مورد وقف در شهرستان شوط

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سه ماه نخست امسال 12 مورد وقف در شهرستان شوط به ثبت رسیده که عموما امورات مربوط به مساجد بود.

وی یادآور شد: این موقوفات شامل زمینی به مساحت یک‌هزار و 743 مترمربع برای امورات مسجد روستای دیزج طویل، زمینی به مساحت 9 هزار و770 مترمربع، زمینی به مساحت 331 مترمربع و زمینی به مساحت 344 مترمربع برای امورات مسجد روستای دیزج طویل و آموزش قرآن کریم بوده است.

مصائبی ابراز داشت: در این شهرستان زمین 80 مترمربعی برای امورات مسجد گدای و آموزش قرآن کریم و زمین 158 مترمربعی به ارزش تقریبی 316 میلیون و 800 هزار ریال برای احداث حسینیه حضرت زینب (س) و هزینه‌های آموزش قرآن کریم وقف شده است.

وی ادامه داد: زمینی نیز به مساحت 7 هزار و 686 مترمربع به ارزش تقریبی 768 میلیون و 640 هزار ریال برای امورات مسجد روستای قوردالدرن عجم توسط علی عرفانی وقف شده است.

مصائبی عنوان کرد: وقفی توسط احمد بادپا به مساحت 99 مترمربع به ارزش تقریبی 20 میلیون ریال و وقفی نیز توسط نوبر حسینی به مساحت 8 هزار و 930 مترمربع و به ارزش تقریبی 893 میلیون ریال برای هزینه‌های مسجد روستای شمو سیلابی و آموزش قرآن کریم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمینی به مساحت 6 هزار و 407 مترمربع و ارزش تقریبی 700 میلیون ریال توسط اهالی روستای قره آغاج و شمو سیلابی برای هزینه‌های مسجد روستای شمو سیلابی، مسجد قره آغاج، آموزش قرآن کریم و امورات خیریه و کمک به درماندگان وقف شده است.

مصائبی افزود: زمینی به مساحت 19 هزار و 489 مترمربع و ارزش تقریبی یک‌میلیارد و 948 میلیون و 900 هزار توسط میر عباس محمدی اصل برای هزینه‌های مسجد روستای شمو سیلابی و آموزش قرآن کریم وقف شده است.

وی اذعان داشت: زمینی نیز توسط محرم ابراهیمی به مساحت 10 هزار مترمربع به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال برای هزینه‌های مسجد قره ایاق و هزینه‌های آموزش قرآن کریم در شهرستان شوط وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی متذکر شد: شهرستان شوط در سه ماه نخست امسال با 12 وقف بیشترین تعداد موقوفات را به خود اختصاص داده که عمدتا مربوط به امورات مساجد است.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول