اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ساخت استخری در خلیل‌آباد

استخری با 200 میلیون تومان هزینه هنوز یک گودال است

کلنگ ساخت یک مجموعه ورزشی و استخر در سال 88 در شهرستان خلیل‌آباد به زمین زده شد و تاکنون بیش از 195 میلیون تومان برای آن هزینه شده اما به گفته مردم هنوز در حد یک گودال باقی مانده است.

استخری با 200 میلیون تومان هزینه هنوز یک گودال است

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، در این شهرستان که نبود استخر به وضوح مشهود است با درایت و پیگیری مسئولان وقت در سال 88 کلنگ ساخت یک استخر برای جوانان در یک زمین هزار و 500 متری با حضور مسئولان به زمین زده شد، از آن به بعد به صورت قطره‌ چکانی اعتباراتی اختصاص یافت و به عنوان مجری ساخت، اداره‌ کل راه و شهرسازی پیگیری روند ساخت را دنبال می‌کرد.

در همین راستا و برای پیگیری موضوع سراغ جمعی از مردم و مسئولان شهرستان رفتیم که حرف‌های جالبی برای گفتن داشتند.

احمدی یک جوان ورزشکار در خصوص نبود استخر ورزشی در این شهرستان گفت: مگر خلیل‌آباد غیر از شهرهای دیگر استان است که دارای اماکن ورزشی مناسب هستند.

در این شهرستان در یک مجموعه چند هکتاری در قسمت شمال شهر که فاصله زیادی با مرکز شهر دارد آمده‌اند مکانی را ایجاد کرده‌اند که اصلاً کاربرد ندارد و خاک می‌خورد و هر روز هم مستهلک می‌شود.

این جوان ورزشکار ادامه داد: چرا بودجه‌های کشور را این چنین بدون برنامه‌ریزی هزینه می‌کنند، چه کسی مسئول است و چه نظارتی بر این کارها می‌شود.

به گفته وی، استخر نیاز شهرستان است ولی چرا چند سال است این طرح راکد مانده و اعتبار صرف شده هم معلوم نیست چگونه هزینه شده است.

حسینی جوان دیگری که علاقه زیادی به رشته‌های مختلف ورزشی از جمله شنا دارد، نیز گفت: مسئولان بیایند و نظارت کنند. شنیده‌ام پول زیادی برای همین استخر توسط پیمانکار هزینه شده ولی این پول چگونه هزینه شده که فقط گودال خاکبرداری دیده می‌شود.

در ایام تابستان ورزشکاران منطقه برای استفاده از استخر شنا در فصل تابستان به شهرهای کاشمر و بردسکن می‌روند که با توجه به بعد مسافت برای جوانان خطرناک است.

وی تسریع در ساخت مجموعه ورزشی و استخر را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان ورزشی استان به داد ورزش این شهرستان برسند و این‌گونه ورزش را رها نکنند.

خانم حمیدی نیز نبود استخر شنا را در شهرستان خلیل‌آباد از مشکلات ورزشکاران به ویژه خانم‌ها دانست و افزود: چرا توجهی به این امر نمی‌شود و چه کسی مسئول است.

فرماندار خلیل‌آباد در خصوص ساخت استخر در این شهرستان گفت: نبود اعتبار منجر به تأخیر در ساخت این بنای ورزشی شده و کار توسط پیمانکار دنبال شده است.

علی‌اصغر مرادزاده افزود: امسال مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال از محل اعتبارات سال 92 مصوب شده که به محض تبادل موافقت‌نامه‌ها با نظارت بیشتر کار دنبال خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان خلیل‌آباد با انتقاد از چگونگی میزان اعتبارات صرف شده گفت: باید در میزان اعتبارات هزینه شده در ساخت این استخر که در نگاه اول فقط یک گودال است، نظارت و بازرسی صورت گیرد.

حسن احمدیان دهمیانی افزود: از سال 88 کلنگ ساخت این مجموعه که با هدف ساخت استخر برای جوانان بوده به زمین زده شده است، مجری ساخت این بنای ورزشی نیز اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بوده است.

وی تصریح کرد: سال 88 این پروژه 45 میلیون ریال، سال 90 حدود 900 میلیون ریال و سال 91 یک میلیارد ریال اعتبار داشته که با عدم ادامه کار توسط پیمانکار اولیه، مجدداً به پیمانکار دیگری سپرده شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد با اشاره به پیشرفت فیزیکی این مجموعه از سال 88 تاکنون گفت:‌ با این گونه کار کردن امیدی به تکمیل این پروژه تا چند سال دیگر نیز نخواهد بود، در صورتی که ورزشکاران این شهرستان استخری برای شنا ندارند و مجبور هستند از استخرهای غیرمجاز استفاده کرده و یا به استخرهای شنا در کاشمر و بردسکن مراجعه کنند.

این مسئول تصریح کرد: این طرح مصوبه استانی داشته و امسال از محل اعتبارات تملک و دارایی مبلغ 135 میلیون تومان برای آن اختصاص داده شده است که در صورت جذب باید پیمانکار با نظارت بیشتر مجری، اقدام کند.

وی گفت: برای تکمیل این پروژه بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احمدیان سنت حسنه وقف را مورد اشاره قرار داد و گفت: خیران و سرمایه‌گذران باید همت کنند و با وقف کردن در زمینه ورزش برای ورزش و جوانان، برای خود باقیات‌الصالحات به جا بگذارند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش و همت مسئولان بتوانیم سال آینده شاهد بهره‌برداری از این استخر در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول