اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بحران خراسان جنوبی:

80 درصد خسارات زلزله با پناه‌گیری صحیح قابل پیشگیری است

رئیس ستاد بحران خراسان جنوبی گفت: 80 درصد خسارات جانی در حوادثی مانند زلزله‌های متوسط با پناه‌گیری صحیح و تخلیه به موقع و مناسب مکان قابل پیشگیری است.

80 درصد خسارات زلزله با پناه‌گیری صحیح قابل پیشگیری است

محمدعلی آخوندی در پانزدهمین مانور زلزله شهرستان بیرجند اظهار داشت: مانور سراسری زلزله هر ساله در هشت آذر برگزار می‌شود که امسال به دلیل تقارن با تعطیلی در 10 آذر برگزار شد.

مانور زلزله در 2100 مدرسه خراسان جنوبی برگزار شد

وی با بیان اینکه مانور سراسری امسال 2 هزار و 90 مدرسه خراسان جنوبی را زیرپوشش قرار داده است، افزود: مانور امسال در حدود 100 درصد در مدارس استان برگزار شده است.

رئیس ستاد بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: آموزش دانش‌آموزان و به ویژه خانواده‌های آنها برای کاهش خسارات جانی می‌تواند بسیار موثر باشد که در سال‌های اخیر آموزش و پرورش استان به این امر بسیار توجه کرده است.

آخوندی با اشاره به اینکه 140 هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی وجود دارد، اذعان داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند و در هر خانواده‌ای وجود دارند، با آموزش دادن به این قشر در حقیقت همه افراد جامعه را آموزش داده‌ایم.

وی متذکر شد: با انتقال اطلاعات توسط دانش‌‌آموزان به خانواده‌ها آمار تلفات جانی در این حوادث کاهش می‌یابد.

آموزش 737 رابط آموزشی برای آمادگی در مانور زلزله

رئیس ستاد بحران خراسان جنوبی با بیان این‌که دانش‌آموزان در این مانور پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری صحیح را فرا می‌گیرند، افزود: 80 درصد خسارات جانی در حوادثی مانند زلزله‌های متوسط با پناه‌گیری صحیح و تخلیه به موقع و مناسب مکان قابل پیشگیری است.

آخوندی از برگزاری 12 کارگاه آموزشی برای آمادگی این مانور خبر داد و گفت: در این کارگاه‌ها 737 رابط آموزشی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: این رابط‌ها در مراسم صبحگاهی آموزش‌های فراگرفته را به دانش‌آموزان منتقل کردند تا آن‌ها را برای برگزاری این مانور آماده کنند.

رئیس ستاد بحران خراسان جنوبی بر مقاوم‌سازی مدارس استان تاکید کرد و افزود: این امر در دستور کار قرار گرفته است و امید است تمامی مدارس استان در برابر زلزله مقاوم‌سازی شوند.

آخوندی خاطرنشان کرد: تاکید بر آموزش‌های لازم و تداوم آن می‌تواند در کاهش خسارات جانی و مالی موثر باشد.

انتهای پیام/69022/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول