اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی:

649 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده زهان آسیب جدی دیدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در زلزله خراسان‌جنوبی، ۶۴۹ واحد مسکونی در چهار شهرستان استان آسیب جدی دیدند.

649 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده زهان آسیب جدی دیدند

محمد علی آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه 138 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده بیش از 90 درصد تخریب شدند، اظهار کرد: در زلزله زهان 649 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده در چهار شهرستان استان آسیب جدی دیدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 511 واحد بالای 60 درصد خسارت دیده‌اند که بنیاد مسکن با اولویت اول 138 واحد و اولویت بعدی 511 واحد اقدام به بازسازی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: یک هزار و 200 واحد هم تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند که نیازمند مقاوم‌سازی در اولویت بعدی هستند و تسهیلات دولتی به آنان پرداخت می‌شود.

آخوندی مجموع واحدهای آسیب دیده بر اثر زلزله را در 37 روستای، چهار شهرستان زیرکوه، قاینات، بیرجند و درمیان دانست و تاکید کرد: از این تعداد 25 واحد مربوط به شهرستان زیرکوه و زهان بود.

وی اضافه کرد: کار آواربرداری روستاهای آسیب‌دیده آغاز شده و بنیاد مسکن به زودی بازسازی را آغاز می‌کند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی از آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات به تمامی افرادی که واحدهای مسکونی آنها در این مناطق نیازمند مقاوم‌سازی است خبر داد و گفت: از مردم درخواست بیمه واحدهای مسکونی را هم داریم.

آخوندی به عدم تخریب واحدهای نوسازی و بازسازی شده اشاره کرد و افزود: از مردم استان می‌خواهیم که با توجه به تخریب واحدهای غیرمقاوم در زلزله زهان اقدام به بازسازی و نوسازی کنند.

انتهای پیام/2248/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول