اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی اعلام کرد

آواربرداری 23 واحد مسکونی زلزله‌زده در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: جانشین مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی از آواربرداری 23 واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده استان تاکنون خبر داد.

آواربرداری 23 واحد مسکونی زلزله‌زده در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی امینی عصر امروز در کارگروه مدیریت بحران شهرستان بیرجند اظهار کرد: تاکنون 150 پرونده دریافت تسهیلات توسط بنیاد مسکن استان نیز برای زلزله‌زدگان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خرابی‌ها مربوط به روستاهای شاج و حسین‌آباد بوده است، ادامه داد: تاکنون 575 واحد رأس دام در این روستاها به صورت بهداشتی بیرون آمده و دفع شده است.

جانشین مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی یادآور شد: تمامی واحدهای مسکونی حتی کمتر از 30 درصد خسارت از تسهیلات بازسازی بنیاد مسکن بهره‌مند می‌شوند.

امینی از نصب سرویس های بهداشتی نیز در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: برای رفع نگرانی حریق در چادرها نیز کپسول‌های رفع حریق نیز نصب شده است.

* توزیع 70 هزار لیتر فرآورده نفتی بلافاصله پس از وقوع زلزله

رئیس ناحیه مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی نیز از توزیع 70 هزار لیتر فرآورده نفتی بلافاصله پس از وقوع زلزله زهان در روستاهای این منطقه خبر داد و گفت: حدود 8 هزار لیتر نفت سفید در روستای پدمرود نیز به صورت رایگان توزیع شده است.

محمدرضا آبادنی تصریح کرد: روند توزیع فرآورده‌های نفتی همچنان به طور مستمر در تمام روستاهای خسارت‌دیده ادامه دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیرجند با اشاره به خسارات مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: تعداد 164 واحد مسکونی بین صفر تا 30 درصد، 94 واحد بین 30 تا 60 درصد و 85 واحد مسکونی بین 60 تا 100 درصد در 11 روستا خسارت دیده‌اند.

ابراهیم فلاح، مشارکت مردم را برای بازسازی واحدهای مسکونی ضروری عنوان کرد و گفت: اگر مردم مشارکت نکنند کار بازسازی واحدهای مسکونی با مشکل مواجه می‌شود.

در ادامه این جلسه مصوب شد آواربرداری واحدهای مسکونی با واحدهای نگهداری دام‌ها به صورت یکجا انجام شود.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول