اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت ورزشکاران بسیجی

همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش برگزار شد

همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش در گرامیداشت هفته بسیج با شرکت 50 نفر از ووشوکاران استان برگزار شد.

همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که عصر امروز در سالن ورزشی نگین اردبیل برگزار شد، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در مورد نهادینه کردن صفات اخلاقی در میادین ورزشی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تقویت و توسعه ورزش همراه با معنویت و اخلاق‌مداری در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی را آغاز کرده و امیدواریم با توجه جدی ورزشکاران به این حوزه محیط‌های ورزشی ما عاری از هرگونه بداخلاقی و بی‌حرمتی‌ها باشد.

حجت‌الاسلام حسین نجار تصریح کرد: اگر چه در کشورهای غربی ورزش ابزاری برای قهرمانی‌ها و کسب سوداگری‌های زندگی دنیوی است اما در جامعه اسلامی ما هدف و سمت و سوی ورزش حرکت در مسیر اخلاق، ‌معنویت، ارزش‌ها و باورهای اسلامی و دینی است که می‌تواند سرآغاز تحول و سرمنشأ تغییرات گسترده باشد.

وی با بیان اینکه ورزش در نظام اسلامی جز توجه به تندرستی روح، معنویت و بارور کردن اخلاق و ارزش‌های اسلامی نیست، خاطر نشان کرد: ورزشکاران ما به این خصایص آراسته هستند و ضروری است در این عرصه بیش از هر زمان دیگر گام‌های جدی و اولویت‌دار برداشته شود چرا که ورزش منهای اخلاق گمراهی، فساد و تباهی واقعی است.

نجار از ورزشکاران بسیجی و متعهد خواست تا با الگو قرار دادن ائمه اطهار (ع) و زندگی بزرگان بکوشند تا در کنار ورزش محیط‌های تندرستی و سلامت را به فضای آکنده از صمیمیت، عطوفت همراه با معنویت و اخلاق‌گرایی تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ورزشکاران بسیجی همیشه در این عرصه موفق و شایسته بودند به طوری که آنها با تمام وجود خود در صحنه‌های مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی حاضر بوده و با دفاع جانانه از انقلاب، معنویت و اسلام سعی کردند دیانت و روح قهرمانی همراه با پهلوانی را در جامعه ترویج دهند.

این همایش با مشارکت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت ووشو استان و بسیج ورزشکاران سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول