اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر:

20 همایش ملی در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه ملایر از برگزاری 20 همایش ملی در دانشگاه ملایر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: چند همایش از این تعداد تاکنون برگزار شده و در دور سوم از همایش‌های دانشگاه ملایر، همایش علوم و فناوری‌های نوین زیستی برگزار می‌شود.

20 همایش ملی در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن امانی بعد از ظهر امروز در اولین همایش ملی آبزیان در دانشگاه ملایر با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه ملایر در زمینه‌های علمی و پژوهشی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه ملایر با داشتن 67 رشته دانشگاهی و 6 هزار دانشجو یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: بیشتر رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی و شامل کارشناسی ارشد و دکترا بوده که 13 رشته مربوط به مقطع دکترا است.

رئیس دانشگاه ملایر در ادامه سخنان خود رسیدن به موفقیت و بالندگی کشور را در داشتن روحیه بسیجی و خدمت برشمرد و تصریح کرد: با تفکر و اقدام بسیجی توانستیم در تمام عرصه‌ها به ویژه انرژی هسته‌ای به موفقیت برسیم.

وی در ادامه به برگزاری همایش‌های ملی طی سال‌های اخیر در دانشگاه ملایر اشاره کرد و گفت: هر سال شاهد برگزاری همایش‌های بیشتری در این دانشگاه هستیم.

امانی از برگزاری 20 همایش ملی در این دانشگاه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: چند همایش از این تعداد تاکنون برگزار شده و در دور سوم از همایش‌های دانشگاه ملایر همایش علوم و فناوری‌های نوین زیستی برگزار می‌شود.

وی سپس توجه به بخش آبزیان و تغذیه سالم در این حوزه را بسیار مهم برشمرد و ابراز داشت: تحقیقات و فناوری برای رسیدن به تغذیه سالم در جامعه امری ضروری است.

رئیس دانشگاه ملایر شهرستان ملایر را مکانی مساعد برای پرورش آبزیان برشمرد و گفت: در این زمینه باید با علم و فناوری روز پیش برویم.

دبیر علمی همایش ملی علوم و فناوری‌های نوین در آبزیان نیز در ادامه از ارائه 109 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

عباس زمانی اظهار داشت: از تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بعد از داوری و بررسی، 69 مقاله پذیرفته شد که 24 مقاله به صورت شفاهی و 39 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شده است.

وی تصریح کرد: این همایش در 18 محور شامل تنوع زیستی، مهندسی آبزیان، تکثیر و پرورش، تغذیه و غذای زنده، ژنتیک و اصلاح نژاد، فیزیولوژی و بافت شناسی، اکو فیزیولوژی و بوم شناسی، فناوری زیستی و نانوفناوری، بهداشت و بیماری‌های آبزیان، صید، مدیریت و ارزیابی ذخایر، ترکیبات زیست فعال در آبزیان، میکروبیولوژی و کنترل کیفی فراورده‌های شیلاتی، عمل آوری، بازاریابی و بسته‌بندی فراورده‌های شیلاتی برگزار شده است.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول