اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس

دومین همایش آشنایی با فناوری نانو در اراک برگزار می‌شود

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس اراک از برگزاری دومین همایش آشنایی دانش‌آموزان با فن‌آوری نانو تکنولوژی و کاربردهای آن در 13 آذر ماه در اراک خبر داد.

دومین همایش آشنایی با فناوری نانو در اراک برگزار می‌شود

ابوالفضل مشهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این همایش یک روزه با حضور 300 دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه، اساتید حوزه نانو و مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی و با همکاری دبیرستان نمونه حاج تقوی‌نژاد در سالن کوثر واقع در کوی مصطفی خمینی اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آشنا کردن هر چه بیشتر و بهتر دانش‌آموزان متوسطه با علم و فناوری نانو، آشکار کردن استعدادهای دانش‌آموزان در این زمینه، تحقیق و پژوهش و تعامل فکری با افراد مختلف، برقراری ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با مراکز تحقیقاتی و علمی و ایجاد بستری مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان به منظور تعامل پژوهشی و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای حرکت به سوی پژوهش محوری از اهداف برگزاری این همایش است.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس اراک با بیان اینکه در این همایش توسط اساتید کاربردهای نانو تکنولوژی، محصولات و جایگاه نانو برای دانش‌آموزان علاقمند به رشته شیمی برای فعالیت در این زمینه تشریح می‌شود، اظهار داشت: همچنین در این همایش دانش پژوهان گروه فناوری نانو راجع به طرح‌های پژوهشی خود صحبت خواهند کرد.

مشهدی برگزاری نمایشگاه نانو و برگزاری کارگاه‌های آموزش نانو برای دانش‌آموزان را از جمله فعالیت‌های پژوهش‌سرا در علم فناوری نانو عنوان کرد و افزود: نمایشگاهی به منظور عرضه دستاوردها و پروژه‌های مرتبط با نانو تکنولوژی نیز تا اواخر آذر ماه در اراک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌هایی علاوه بر آشنایی دانش‌آموزان علاقمند و شناسایی استعدادها و حمایت دانش‌آموزان و تشویق به شرکت در المپیاد‌های دانش‌آموزی نانو می‌تواند برای استان نیز امتیازات تشویقی در بر داشته باشد.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس اراک با اشاره به برگزاری پنجمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو خاطر نشان ساخت: ثبت نام پنجمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از 15 مهر ماه به صورت فردی و گروهی آغاز شده و تا 15 بهمن ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان در صورت مراجعه به پژوهش‌سرا و درخواست ثبت‌نام گروهی از 20 درصد تخفیف هزینه ثبت‌نام برخوردار می‌شوند.

مشهدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 275 نفر از استان مرکزی در چهارمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو ثبت‌نام کردند که نسبت به سال 90 که 70 نفر ثبت نام کرده بودند رشد بالایی داشت.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان پس از پذیرش و کسب حد نصاب امتیاز در این المپیاد از امکانات، امتیازات و برنامه‌های ویژه ستاد نانو کشور بهره‌مند خواهند شد.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خلیج فارس اراک گفت: پیرو اعلام ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مبنی بر اختصاص حمایت‌های تشویقی به استان‌های برتر در المپیاد نانو، به استان‌هایی که مقام کسب کنند اعتباری برای تجهیز آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو پرداخت می‌شود.

گفتنی است: نانو تکنولوژی، دستیابی به فناوری کار بر روی ذراتی با ابعاد 9-10 (نانو متر) است که اگر بتوانیم جنبش و نوع آرایش آنها را تغییر بدهیم می‌توانیم موادی با خواص جدید تولید کنیم که در صنعت کشاورزی، پزشکی و... کاربرد دارد.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول