اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهره‌برداری تأسیسات آبفای قزوین خبر داد

توزیع روزانه 100 هزار متر مکعب آب در شهرستان قزوین

مدیر بهره‌برداری تأسیسات آب و فاضلاب امور آبفای شهرستان قزوین گفت: روزانه به طور میانگین 100 هزار متر مکعب آب در بین مخازن این شهرستان توزیع می‌شود که این رقم نشانگر میزان مصرف آب در شهرستان قزوین است.

توزیع روزانه 100 هزار متر مکعب آب در شهرستان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جمعی از خبرنگاران استان قزوین ظهر امروز از مخزن 30 هزار متر مکعبی زمزم قزوین به عنوان بزرگ‌ترین مخزن آبرسانی استان و بخش‌های مختلف مرکز کنترل کیفی آب شرب و تصفیه فاضلاب استان بازدید کردند.

مدیر بهره‌برداری تأسیسات آب و فاضلاب امور آبفای شهرستان قزوین در جریان این بازدید اظهار کرد: آب شرب و خانگی این شهرستان از 50 حلقه چاه که عموماً در مهدی‌آباد و چوبیندر قزوین واقع هستند، تأمین می‌شود.

جمشید حاج‌‌میری افزود: روزانه به طور میانگین 100 هزار مترمکعب آب در بین مخازن شهرستان قزوین توزیع می‌شود و به عبارت دیگر این رقم، نشانگر میزان مصرف آب شهرستان است.

وی با بیان اینکه تولید و توزیع آب شرب فرآیند سخت و دشواری است، ادامه داد: با وجود این گاهی برخی از مردم با بی‌‌اعتنایی نسبت به این مسئله برخورد می‌کنند و از آبی که با این سختی توزیع می‌شود، برای شست‌و‌شوی حیاط منزل استفاده می‌کنند.

مدیر بهره‌برداری تأسیسات آب و فاضلاب امور آبفای شهرستان قزوین با بیان اینکه بسیاری از مردم در مصرف آب توجهی به امر صرفه‌جویی ندارند، عنوان کرد: به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب هر سال از خرداد ماه تا اواسط مهر ماه مجبور به کنترل فشار آب برای جلوگیری از قطعی آن است.

حاج‌میری تصریح کرد: با انجام این گونه اقدامات این شرکت توانست در سخت‌ترین شرایط امسال که بسیاری از شهرها با قطعی آب رو‌به‌رو بودند، از بروز این مشکل در قزوین جلوگیری کند.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای قزوین نیز در بخش دیگری از این بازدید اظهار کرد: مرکز کنترل کیفی آب شرب سال 76 با عنوان آزمایشگاه شرکت آبفای استان تأسیس و سال 78 موفق به راه‌اندازی آزمایشگاه باکتریولوژی و آزمایشگاه شیمی آب شد.

احمد هجران‌فر افزود: این مجموعه به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های پیشرو توانست گواهینامه ایزو 9001 را اخذ کند و سال 84 گواهینامه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست را کسب کرد.

هجران‌فر ادامه داد: با اضافه شدن آزمایشگاه فاضلاب به این مجموعه در سال 85 این مرکز توسعه یافت و آزمایش‌ها تحت نمونه‌برداری و تحلیل‌های مورد نیاز قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: سیستم استاندارد مدیریت کیفیت آزمایشگاهی با عنوان مدیریت 17025 در حال حاضر در حال پیاده‌سازی در این آزمایشگاه است که یک استاندارد بین‌المللی است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای قزوین یادآور شد: کسب اطمینان از کالیبراسیون مستمر تجهیزات، بهبود خدمات مدیریتی در زمینه کیفیت خدمات آب و فاضلاب و نیز ارتقای سطح آزمایشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی از فواید وجود این مرکز و ثمره فعالیت‌‌‌‌‌‌‌های آن است.

هجران‌فر خاطرنشان کرد: این مرکز همچنین توانسته است گواهینامه کفایت تخصصی آزمون PG با اعتبار ملی و بین‌المللی را که شامل 27 پارامتر از پارامترهای کیفی آب است، اخذ کند.

وی اذعان کرد: شاخص بهره‌مندی استان از آب شرب بهداشتی 100 درصد است و 26 شهر استان قزوین از آب شرب سالم برخوردارند.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول