اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطاط نفیس‌ترین قرآن جهان:

85 درصد کتابت و تذهیت نفیس‌ترین قرآن جهان به پایان رسید

خطاط نفیس‌ترین قرآن جهان گفت: 85 درصد کتابت و تذهیب نفیس‌ترین و بزرگ‌ترین قرآن جهان انجام شده و امیدواریم کار تذهیب تا پایان سال جاری و کار نگارش تا اواسط سال آینده به اتمام برسد.

85 درصد کتابت و تذهیت نفیس‌ترین قرآن جهان به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علی‌اکبر اسماعیلی قوچانی ظهر امروز در دیدار فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان قوچان اظهار داشت: دو بار برای کتابت این قرآن نفیس تلاش کرده اما به دلایلی موفق به انجام آن نشدم ولی با عنایت خداوند متعال از عید غدیر سال 1388 شروعی مجدد برای نگارش نفیس‌ترین قرآن جهان انجام دادم.

وی درباره مشخصات ظاهری این قرآن گفت: این قرآن دارای 700 صفحه به صورت پشت و رو بوده که ابعاد هر صفحه آن 1.75 در 2.5 متر و حدود 2 میلیون تومان برای هر برگ هزینه شده است.

اسماعیلی قوچانی اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم این قرآن این بوده که 114 نوع «بسم الله الرحمن الرحیم» با طرح‌های متفاوت در آن نگارش یافته و برخلاف بسیاری از قرآن‌ها تمام «بسم الله الرحمن الرحیم»های آن در ابتدای صفحات درج شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 27 جزء قرآن خطاطی و 28 جزء تذهیب‌کاری شده تاکید کرد: 85 درصد کتابت و تذهیب نفیس‌ترین و بزرگ‌ترین قرآن جهان انجام شده و امیدواریم کار تذهیب تا پایان سال جاری و کار نگارش آن تا اواسط سال آینده به اتمام برسد.

خطاط و خوشنویس نفیس‌ترین قرآن جهان با اشاره به اینکه تاکنون 6 میلیارد تومان خرید خارجی و 3 میلیارد تومان خرید داخلی برای این قرآن پیشنهاد شده اذعان کرد: اصرار و عشق من این بوده که این قرآن در شهرستان قوچان در معرض دید و نمایش همه مردم قرار بگیرد و تمام پیشنهادهای خرید آن را رد کرده‌ام.

وی بیان داشت: تاکنون هیچ هزینه دولتی برای این کار کمک نشده و اگر صاحبان فکر و ایده برای ورق زدن صفحات این قرآن و جلد آن فکری کنند مشکل دیگری وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول