اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین:

781 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های قزوین موجود است

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در حال حاضر 781 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان موجود است.

781 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های قزوین موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی صبح امروز در جلسه کارکنان این اداره‌کل اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های استان قزوین در حال حاضر 50 باب است که 27 باب آن نهادی و 23 باب آن به صورت مشارکتی اداره می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت استان قزوین یک میلیون و 200 هزار نفر است، می‌توان گفت که برای هر 25 هزار نفر جمعیت یک کتابخانه وجود داشته و نسبت به استاندارد فاصله دارد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اعلام کرد: برای رسیدن به استاندارد باید حدود 120 کتابخانه در استان داشته باشیم که این امر مشارکت تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

مولایی بیان کرد: در حال حاضر بیش 781 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان قزوین موجود بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 56 هزار نفر در کتابخانه‌های استان قزوین عضو هستند و یا به عبارتی شش درصد از جمعیت با سواد استان در کتابخانه‌ها عضویت دارند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تأکید کرد: با توجه به جمعیت جوان و علاقمند به مطالعه در استان قزوین امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر مسئولان در راستای ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی و بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی گام‌های مؤثرتری برداریم.

انتهای پیام/77003/ب20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول