اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف گچساران مطرح کرد

پیشنهاد 10 میلیون تومانی برای بازسازی بقعه امامزاده سید یعقوب (ع) باشت

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران از پیشنهاد 10 میلیون تومانی این سازمان برای مرمت بقعه امامزاده سید یعقوب (ع) باشت خبر داد و گفت: انتظار می‌رود فرماندار و نماینده مردم در مجلس برای تامین این اعتبار همکاری داشته باشند.

پیشنهاد 10 میلیون تومانی برای بازسازی بقعه امامزاده سید یعقوب (ع) باشت

فرزین بهمنی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تعداد بقاع متبرکه ثبت شده در شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 85 امامزاده در گچساران و باشت وجود دارد که تنها پنج امامزاده آن تحت پوشش مالی اوقاف و امور خیریه شهرستان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران در ادامه تعداد امامزاده‌های در حال ساخت و مرمت شهرستان را 40 امامزاده عنوان کرد و گفت: کار ساخت و ساز این بقاع به صورت مهندسی زیر نظر دفتر فنی و طبق نقشه طرح جامع صورت می‌گیرد.

وی امامزاده‌های در حال ساخت را به لحاظ فنی بودن از لحاظ دیوار چینی، ضریح، کاشی کاری، گنبد و دیگر کارها را نیازمند هزینه‌های پرداختی زیادی عنوان کرد و گفت: امامزاده سید یعقوب (ع) روستای بیدستان باشت از آن دسته امامزاده‌هایی بوده که نیازمند جذب اعتبار است.

بهمنی‌آزاد در ادامه اذعان کرد: امامزاده سید یعقوب (ع) در 14 کیلومتری روستای خان احمد به سمت پشت کوه واقع شده که کار تسطیع‌ کاری و تابلوی آن به اتمام رسیده است.

رئیس اوقاف گچساران با تاکید بر این‌که هفت میلیون از طریق کمک‌های مردمی منطقه به امامزاده سید یعقوب (ع) اختصاص یافت، گفت: از سوی این سازمان شهرستانی 10 میلیون تومان جهت ادامه روند ساخت و ساز امامزاده پیشنهاد شده است.

بهمنی‌آزاد بیان داشت: در صورت تامین اعتبار پیشنهادی کار مرمت و بازسازی و ساخت و سازهای امامزاده به اتمام نمی‌رسد بلکه با حداقل بازگشایی و مورد استفاده قرار گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که فرماندار گچساران و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نظر دارند اعتباری جهت اجرای روند عملیات عمرانی امامزاده سید یعقوب (ع) باشت تخصیص دهند، گفت: انتظار می‌رود مسئولان در جذب اعتبارات برای ساخت و مرمت امامزادگان در سطح شهرستان همت و همکاری مضاعفی داشته باشند.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران خاطرنشان کرد: از اهالی روستای بیدستان باشت به منظور کمک‌رسانی و اتمام کار مرمت و بازسازی امامزاده سید یعقوب (ع) تقاضای همکاری و کمک بیشتری داریم.

بهمنی‌آزاد بیان داشت: اوقاف متولی امامزادگان است و انتظار می‌رود نسبت به تامین اعتبارات 85 بقعه امامزاده در شهرستان گچساران و باشت نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان امامزادگان را به قطب فرهنگی و مذهبی شاخصی تبدیل کرد.

انتهای پیام/82011/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول