اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم:

طرح جامع توسعه بقعه اما‌م‌زاده سلطان ابراهیم(ع) سمیرم در حال اجرا است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از اجرای طرح جامع بقعه امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم خبر داد و گفت: برای اجرا و تکمیل طرح ملی جامع سلطان ابراهیم به کمک‌های خیران و همکاری مردم و مسئولان نیاز است.

طرح جامع توسعه بقعه اما‌م‌زاده سلطان ابراهیم(ع) سمیرم در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، علی مبشری صبح امروز در نخستین نشست ستاد احیای موقوفات شهرستان به تشریح روند اجرای طرح جامع توسعه بقعه امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) سمیرم پرداخت و اظهار کرد: به منظور اجرای این طرح، خریداری و آزادسازی اطراف این امامزاده آغاز شده است و برای ادامه و تکمیل طرح نیازمند اعتبارات، همکاری و همفکری مردم و مسئولان هستیم.

وی از خریداری 8 باب منزل مسکونی اطراف بقعه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) در سال 90 با اعتبار 64 میلیون تومان خبر داد و افزود: در سال گذشته نیز 3 باب منزل مسکونی با اعتبار 50 میلیون تومان خریداری و آواربرداری شده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه سمیرم همچنین به خریداری و تخریب 3 باب منزل مسکونی با اعتبار 80 میلیون تومان در سال جاری توسط اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه فضای بقعه امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) سمیرم 8 باب منزل مسکونی دیگر در طرح آزادسازی این بقعه امام‌زاده قرار دارد که برآورد هزینه خرید این خانه ها با نظر کارشناسان(6 کارشناس محلی) با توجه به بازدیدهائی که از این منازل داشته‌اند 350 میلیون تومان اعلام شده است.

وی تصریح کرد: برای عملیات عمرانی و آواربرداری فضای اطراف امام‌زاده 700 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است و این در حالی است که کل موجودی بقعه 11 میلیون تومان است.

مبشری با تاکید بر مشارکت مردمی و همکاری خیرین در اجرای این طرح، اضافه کرد: آبادی و زیبایی این بقعه  امام‌زاده با همت مسئولان و توجه مردم محقق می‌شود و امیدواریم با تکمیل سریع امام‌زاده به عنوان یک نگین درخشان در تمام نقاط شهر خودنمایی می‌کند نماد و افتخار این شهر شود.

وی نیز به عنوان نائب رئیس کمیته احیاء موقوفات شهرستان ضمن تاکید بر اجرای سریع طرح جامع  بقعه امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) بیان کرد: با توجه به اینکه بقعه امام‌زداه سلطان ابراهیم(ع) در جوار شهدای شهر قرار دارد باید به قبور شهدای گمنام که بالادست این امام‌زاده و بر روی کوه سمیرم(کوه نور) خودنمایی می‌کند توجه ویژه کرد تا از وضعیت نابسامانی که موجب نارضایتی مردم و بخصوص خانواده شهدا شده خارج شود.

به گزارش فارس، در این نشست وظایف و احکام هر یک از اعضاء این ستاد اعلام شد و به منظور تسریع در اجرای طرح جامع  بقعه امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع)، در این نشست مصوب شد که ادارات آب و فاضلاب، گاز و امور برق شهرستان سمیرم با توجه به همکاری مالکین خانه‌های مسکونی اطراف بقعه امام‌زاده در امر واگذاری منزل مسکونی خود جهت توسعه طرح جامع  بقعه امام‌زاده، نسبت به همکاری واگذاری امتیاز و انشعاب رایگان آب، گاز و برق اقدام کنند.

همکاری و پیگیری تامین اعتبار توسعه گلزار مطهر شهدا بر طبق طرح جامع مصوب بقعه و ایجاد فضای سبز حدفاصل بین شهدای سمیرم و شهدای گمنام توسط اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و نیز پیگیری و تامین اعتبار و همکاری در زمینه واگذاری وسائل نقلیه سنگین و همکاری در آزادسازی پیچ خطرناک مسیر ورودی  بقعه امامزاده توسط شهرداری سمیرم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شهرستان سمیرم دارای 23 بقعه امام‌زاده، مقبره و قدمگاه است که بقعه امام‌زاده سلطان ابراهیم شاخص‌ترین آنها و به عنوان قطب فرهنگی شهرستان است.

انتهای پیام/2301/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول