اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل:

بارگاه‌های امامزاده‌ها در استان اردبیل میزبان عزاداران حسینی بود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: امامزاده‌ها در دهه اول محرم در اکثر نقاط استان اردبیل میزبان عزاداران حسینی و محافل احسان بودند.

بارگاه‌های امامزاده‌ها در استان اردبیل میزبان عزاداران حسینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح عملکرد اداره اوقاف شهرستان اردبیل در دهه اول محرم اظهار داشت: در اجرای نیات واقفان صدرالحاجیه و عبدالحسین بیش از 800 نفر بعد از عزاداری و ابراز ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) اطعام شدند و احساناتی از نیات این واقفان خیر‌اندیش داده شد.

وی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم در اقصی نقاط شهرستان اردبیل، نیر، نمین و سرعین برنامه‌های متعدد مذهبی برگزار شد، تصریح کرد: در مسجد جامع روستای ننه‌کران با برگزاری برنامه‌های متعدد و سخنرانی آیت‌الله موسوی ننه کرانی در خصوص تشویق و ترغیب مردم به سمت وقف، با توجه به نیازهای روز جامعه و دادن حق موقوفه و تشکر از اداره اوقاف در راستای اجرای نیات واقفان جزو برنامه‌هایی بود که در دهه اول محرم در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی دنبال شد.

قیامی بیان داشت: در همین راستا روستای ننه کران شهرستان نمین از جمله روستاهایی است که پنج دانگ از شش دانگ این روستا وقفی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل با بیان اینکه امامزاده صالح (ع) هر روز شاهد برگزاری عزاداری دستجات محلات اردبیل بود، یادآور شد: امامزاده صالح (ع) که در مرکز شهر اردبیل قرار دارد میزبان بیشتر دستجات عزاداری بود که مردم ضمن زیارت این امامزاده به عزاداری نیز می‌پرداختند.

قیامی ادامه داد: حسینیه حاج عبادالله تاجر نیز هر روز اول صبح با سخنرانی روحانیان اعزامی از قم آماده می‌شد و بعد از دادن احسانات صبحانه و شام به بیش از  2 هزار نفر عزادار از محل نیت واقف مراسم با شکوهی برگزار می‌شد.

این مسئول همچنین به برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده‌ها، میرزاده خانم، حلیمه خاتون، آقاباقر امامزاده عبدالله اکبر روستای آتشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: در این امامزاده‌ها علاوه بر برگزاری این مراسم توسط هیئت امنا و اداره اوقاف شهرستان اردبیل به بیش از 8 هزار نفر اطعام و احسان داده شده است.

انتهای پیام/62001/س30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول