اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اعلام کرد

50 امامزاده و مسجد میزبان عزاداران حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: 50 امامزاده، بقاع متبرکه، مسجد و حسینیه در استان اردبیل میزبان عزاداران حسینی در قالب سوگواره عاشورایی هستند.

50 امامزاده و مسجد میزبان عزاداران حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری عصر امروز در جلسه بررسی برگزاری سوگواره عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم در مراسمات سوگواره عاشورایی استان اردبیل از محل نیات واقفان 420 میلیون ریال برای اطعام و احسان هزینه شده است.

وی در تشریح عملکرد اداره کل اوقاف در برگزاری مراسم سوگواره عاشورایی در دهه اول محرم تصریح کرد: همزمان با دهه اول محرم بیش از 400 هزار نفر در برنامه‌های عزاداری بصیرت عاشورایی در امامزاده‌ها، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد اردبیل شرکت کردند که به تفکیک تقریباً 180 هزار نفر در بقاع متبرکه،210 هزار نفر در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد به عزاداری پرداختند.

مشهوری‌نظری با بیان اینکه برنامه‌های سوگواره عاشورایی با هدف توسعه و تقویت رویکرد فرهنگی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام گرفت، خاطرنشان کرد: مراسم سوگواره عاشورایی همزمان با سراسر کشور در بیش از 30 بقعه متبرکه و 20 مسجد، تکایا و حسینیه در سطح استان اردبیل برگزار شد و ما توانستیم در قالب این برنامه‌ها به اهداف و توصیه‌های مقام معظم رهبری که بارها اعلام کردند باید امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی تبدیل شوند، تحقق یافته و زمینه برای توسعه همه‌جانبه برنامه‌های فرهنگی فراهم آید.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول دهه اول محرم 30 مبلغ به سراسر استان اعزام شد، اضافه کرد: 12 نفر از مبلغان و اساتید اعزامی از شهر مذهبی قم و 18 نفر از مروجان و مبلغ مجرب بومی به روستاها، شهرستان‌ها و مساجد استان اعزام شدند و نسبت به تشویق، ترغیب و فلسفه وقف در منابر سخنرانی کردند.

وی بیان کرد: در دهه اول محرم در کنار برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی 6 مورد خیمه معرفت برپا شد و از کارشناسان و مروجان دینی در این خیمه‌ها برای مشاوره مردم استفاده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استقبال 400 هزار نفر از آیین بصیرت عاشورایی را در دهه اول محرم یادآور شد و ادامه داد: این برنامه‌ها با محوریت عزاداری حسینی و آگاهی‌بخشی به افراد جوان و نوجوان در قالب سخنرانی، تعزیه،‌ مداحی و مراسمات سنتی اجرایی و عملیاتی شده است.

مشهوری‌نظری گستردگی وقف در مکتب سیدالشهدا (ع) را با نیات متفاوت از سوی واقفان یادآور شد و گفت: بیش از 42 میلیون تومان نذورات مردم و احساناتشان در ماه محرم جمع‌آوری شد و در قالب تهیه و تدارک غذا و نیات واقفان در اختیار مستمندان و نیازمندان قرار گرفت.

وی در ادامه سخنان خود افزود: وقف‌های خوبی را در این دهه شاهد بودیم به طوری که یکی از بانوان اردبیلی منزل مسکونی خود را وقف امامزاده سید صدرالدین اردبیل کرد تا بعد از پایان عمرش اوقاف بتواند از این منزل مسکونی به عنوان موقوفه اهدایی برای توسعه امامزاده سید صدرالدین اردبیلی استفاده کند.

مشهوری‌نظری وقف به عزاداران حسینی را در اردبیل بیشمار و متعدد توصیف کرد و اظهار داشت:‌ یکی از اصلی‌ترین وقف‌ها در این دهه مربوط به وقف احسانات و نذوراتی است که از سوی هموطنانمان شاهد و ناظر آن بودیم که به نظر می‌رسد همین رویکرد در سال‌های آینده توسعه یافته و تقویت شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به فضای معنوی که در ماه محرم و صفر در استان اردبیل مهیاست ما آماده جمع‌آوری نذورات، احسانات و وقف‌های عام و خاص مردم هستیم تا در راه نشر و بسط گسترش فرهنگ حسینی از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/62003/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول