اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه آخر محرم طی 10 شب

امامزاده عبدالله یاسوج میزبان عزاداران ابا عبدالله‌الحسین (ع) است

مسئول روابط عمومی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه آخر محرم طی 10 شب امامزاده عبدالله یاسوج میزبان عزاداران سید و سالار شهیدان است.

امامزاده عبدالله یاسوج میزبان عزاداران ابا عبدالله‌الحسین (ع) است

رامین چرومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج ضمن تسلیت ماه حزن و اندوه محرم و شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: در نیمه اول محرم‌الحرام برنامه‌ها و عزاداری‌ها به نحو مطلوب و با محتوای عالی و بسیار غنی برگزار شد.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به فلسفه قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: سیدالشهدا (ع) تمام دارایی خویش را فدای اسلام کرد تا امر به معروف و نهی از منکر و سیره نبوی اهل بیت (ع) و پیامبر را زنده نگه دارد.

چرومی قیام امام حسین (ع) را برگرفته از مکتب جدش رسول اکرم (ص) دانست و عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بیش از نیمی از عمر با برکت خود را صرف تبلیغ اسلام کرد و امام حسین(ع) که احیاگر اسلام و ادامه دهنده راه نبی مکرم اسلام بود با دادن خون خود و اصحابش این اصل را زنده نگه داشت که همواره روایات و احادیث مشاهده می‌کنیم.

این مسئول فرهنگی و مذهبی به برنامه‌های این نهاد در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم ویژه‌ برنامه «بصیرت عاشورایی» به منظور تعظیم فرهنگ عاشورا و ترویج شعائر اهل بیت(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار ‌شد.

چرومی یادآور شد: مراسم نوحه‌‌سرایی، زیارت عاشورا و برپایی خیمه معرفت در ایام ماه محرم در امامزادگان، تکایا و حسینیه‌‌های استان در دهه اول محرم برگزار ‌شد.

وی به برگزاری آیین شام غریبان و خیمه ‌سوزان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اشاره و افزود: این مراسم با حضور هزاران عزادار حسینی همانند سال‌‌های گذشته با شکوه و عظمت برگزار ‌شد.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 35 مبلغ ویژه ایام محرم به بقاع متبرکه دور دست و محروم استان خبر داد و گفت: هزینه استقرار و تأمین مخارج این روحانیان از سوی معاونت اعزام مبلغ این نهاد و از محل اجرای عواید موقوفات که برای تبلیغ و زنده نگهداشتن ایام محرم وقف شده تامین می‌شود.

چرومی عنوان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با هیئت امناء امامزاده عبدالله(ع) یاسوج مراسم عزاداری دهه آخر محرم به مدت 10 شب در محل این امامزاده برگزار می‌شود.

چرومی افزود: سخنرانان در این مراسمات در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ و احکام اسلامی، فلسفه اربعین حسینی در اسلام و نیز نهضت عاشورا و تبیین سیره و رفتار حضرت زینب(س) و نقش آن حضرت در احیای مکتب امام حسین(ع) به سخنرانی می‌پردازند.

وی با اشاره به این‌که برگزاری مجالس و محافل اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: باید با افزایش شعور اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی برای پرشور برگزار شدن محافل دینی تلاش کرد.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماه‌های محرم و صفر فرصت مناسبی برای اعمال صالحه بوده که باید مواظب باشیم قدر این نورانیت دل را که در اثر حضور در مجالس امام حسین(ع) به دست آمده در ماه‌های دیگر از دست ندهیم.

چرومی با بیان این‌که درستی اعمال ما به درستی نیات ما بستگی دارد، گفت: اگر در عزاداری اخلاص باشد آن عزاداری ماندگار و تأثیرگذار است.

انتهای پیام/82011/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول