اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اربعین حسینی ادامه دارد

فعالیت نمایشگاه « پند سرخ » در امامزاده‌های تویسرکان

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه تویسرکان از فعال بودن نمایشگاه «پند سرخ » از آغاز محرم تا اربعین حسینی در امامزاده‌های تویسرکان خبر داد.

فعالیت نمایشگاه « پند سرخ » در امامزاده‌های تویسرکان

مهدی محمد‌ظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از تویسرکان، اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی از جمله طرح‌های اوقاف و امور خیریه است که در دهه اول محرم در جوار آستان امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی محور اصلی برنامه‌های اوقاف در عزاداری اباعبدالله(ع) و یارانش را عمق‌بخشی به افکار و اندیشه‌ جامعه در زمینه نهضت عاشورای حسینی در قالب برنامه‌های بصیرت‌افزایی ضمن عزاداری عنوان کرد.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه تویسرکان تصریح کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی به منظور تبلیغ و ترویج عبرت‌ها و تجربه‌ها عاشورایی، ارتقای سطح معارف و معرفت مردم در اجرا و امانت‌داری نیات واقفان نیکوکار در برنامه‌های اوقاف در ماه محرم اجرا می‌شود.

وی تقویت باورهای دینی، تبیین قیام عاشورا ، بیان درست وقایع نهضت حسینی، روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای ویژه‌برنامه‌های مذهبی متناسب این ایام، در جوار امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها را از دیگر اهداف این طرح اعلام کرد.

محمد‌ظاهری خاطرنشان کرد: طرح بصیرت عاشورایی در امامزاده ابراهیم سرابی، امامزاده شاهزید، امامزاده باباپیرعلی فرسفج، امامزاده محمد شأن‌آباد، امامزاده عبدالله سرکان، امامزاده علی اصغر ولاشجرد، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سرابی و مسجد باغوار در ایام دهه ماه محرم اجرا شد.

وی حضور مبلغ اعزامی از قم، قرائت ادعیه، برپایی نمایشگاه، پاسخگویی به مسائل شرعی، سخنرانی و عزاداری، اقامه نماز، اجرای طرح نیات واقفان، مراسم شیرخوارگان را بخشی از برنامه‌های اجرا شده در قالب این طرح بیان کرد.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه تویسرکان از اطعام 7 هزار نفر در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اشاره کرد و یادآور شد: 4 هزار نفر از محل کمک‌های مردمی و 3 هزار نفر با اجرای نیات واقفان در روزهای دهه نخست محرم اطعام شدند.

وی برپایی نمایشگاه « بصیرت عاشورایی » در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص شهرستان اشاره کرد و از فعال بودن نمایشگاه « پند سرخ » از آغاز تا اربعین حسینی در امامزاده عبدالله(ع) سرکان، حوزه علمیه کوثر، امامزاده محمد شأن‌آباد، امامزاده ابراهیم سرابی خبر داد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول