اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

بسیج از بصیرت عاشورایی برخوردار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بسیجیان ما امروز در دفاع از تمامیت انقلاب اسلامی از بصیرت عاشورایی و ولایت‌مداری محض برخوردار هستند.

بسیج از بصیرت عاشورایی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در گرامیداشت هفته بسیج و در یادواره 34 شهید شهرک سبلان در مسجد حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) اظهار داشت: بسیجیان ما که حافظان حقیقی انقلاب و دستاوردهای نظام هستند بی‌ادعا اما صادقانه و مخلص در عرصه حضور دارند و تلاش می‌کنند تا با عزمی راسخ کید دشمنان را خنثی و ابهت انقلاب اسلامی را به رخ بکشند.

وی تصریح کرد: هیچ مذهبی همانند شیعه روحیه حماسی و دلاورمردی ندارد و به یقین این روحیه نشأت گرفته از بصیرت دینی است که در آحاد جامعه به ویژه بسیجیان متبلور شده است.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطر‌نشان کرد: ‌اگر در طول تاریخ جامعه‌ای دچار انحراف و انحطاط شده همه به دلیل بی‌بصیرتی آنها بوده و انقلاب اسلامی مقطع درخشانی است که با تجربه‌اندوزی از این حوادث و اتفاقات ناگوار می‌توانیم جمهوری اسلامی ایران را در مسیر ارزشمداری واقعی قرار دهیم.

این مسئول اضافه کرد: شهدای ما در حقیقت پیروان مکتب عاشورایی بودند که با الگوگیری از این نهضت عظیم توانسته‌اند از روح عظیم و فاخر در صیانت از انقلاب اسلامی برخوردار باشند و تمام جریان‌های استعماری و استکباری را دفع کرده و توطئه آنها را خنثی کنند.

وی به توطئه پیچیده استکبار جهانی در سال‌های اخیر علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: برای برون رفت از این هجمه‌های سنگین همه ما باید به سرمایه‌های معنوی و حماسی خود تکیه کنیم و اجازه ندهیم دشمنان به حریم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ضربه‌ای وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل سرمایه‌گذاری‌های کلان استکبار را در به راه انداختن شبکه‌ها، کانال‌ها و تولید صدها فیلم مستهجن و ضد فرهنگی یادآور شد: همه این سرمایه‌گذاری‌ها برای به انحراف کشیدن جوانان این مرز و بوم است که پادزهر آن اعتقاد و باور جوانانمان با مجهز شدن به عنصر بصیرت و دین‌مداری است که هیچ وقت اجازه بروز و ظهور اندیشه انحرافی دشمنان را در افکار و هدف‌گذاری‌های آنها نمی‌دهد.

عاملی شأن و شوکت شهدا به ویژه شهدای والامقام هشت سال جنگ تحمیلی را بیان کرد و گفت:‌ شهیدان ما با سرمشق قرار دادن عاشورا عزت و شرف برای این کشور به ارمغان آوردند و زمینه‌ای را فراهم کردند تا انقلاب اسلامی بتواند روح عزت و عظمت را زنده و بالنده نگه دارد.

وی فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر اینکه عاشورا دین را زنده نگه‌داشته و پرچم دینداری را به اهتزاز درآورده است، افزود: رمز احیای اسلام با یاد سیدالشهدا (ع) و بزرگداشت عاشورا حرکتی مقبول و ماندگار است.

عاملی تصریح کرد: ‌شهدای ما با تأسی از حضرت سیدالشهدا (ع) بر تکلیف خود عمل کرده و قدرت‌های دست نشانده و مستبد را در هم شکستند و ما باید قدر این خون‌ها را بدانیم و همواره از آرمان‌ها و ارزش‌های امام (ره) و شهدا پاسداری کرده و صیانت کنیم.

انتهای پیام/62007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول