اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دامغان:

بسیج وامدار فرهنگ عاشوراست/ بسیج تداوم‏بخش راه شهداست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دامغان با اشاره به تقارن هفته بسیج و ماه محرم گفت: بسیج فلسفه وجودی خود را از فرهنگ عاشورا گرفته است.

بسیج وامدار فرهنگ عاشوراست/ بسیج تداوم‏بخش راه شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام مهدی مقری ظهر امروز در مانور فرهنگی که با حضور بسیجیان دامغانی برگزار شد، بیان کرد: بسیج تداوم‏بخش راه شهدا و عاشوراست.

وی افزود: اگر در فلسفه اصلی حرکت امام حسین (ع) که در سال 60 هجری قمری آغاز و به واقعه عاشورا در سال 61 هجری قمری ختم شد، اندکی تأمل کنیم درمی‏یابیم که فلسفه قیام امام حسین (ع) مبارزه اسلام با استکبار، ظلم و طاغوت بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دامغان ادامه داد: خلافت در زمان امام حسین (ع) از نوع طاغوتی بود و بنابراین اسلام در حال تحریف شدن از مسیر اصلی‏اش بود و امام حسین (ع) قیام کرد تا جلوی این تحریف را بگیرد.

مقری افزود: در انقلاب جمهوری اسلامی ایران نیز مردم انقلابی و مسلمان با پیروی از امام راحل که حسین زمان بود، قیام کردند و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و همین مردمی که به فرمان امامشان قیام کردند به فرمان وی بسیج را تشکیل دادند.

وی گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «امروز بحث ایران، آمریکا و اروپا نیست بحث مبارزه با استکبار است، ما نمی‏توانیم ظلم را بپذیریم؛ چون ما از امام حسین (ع) درس می‏گیریم»، باید گفت دشمنی دشمنان با اسلام و مسلمانان و اهتزاز پرچم تشیع در سراسر گیتی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دامغان تصریح کرد: باید از خصلت‏های پسندیده یاران امام حسین (ع) همانند ولایت‏مداری درس بگیریم و آنها را در خود تقویت کنیم.

مقری گفت: شناخت دوست و دشمن واقعی نیز از دیگر خصایص و ویژگی‏های یاران حسین (ع) در صحنه کربلاست و در یک کلمه به گفته فرماندهی کل قوا، امام خامنه‏ای باید در برهه کنونی بصیر باشیم و هر روز بر بصیرتمان بیفزاییم.

انتهای پیام/2249/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول