اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گردهمایی طلاب و روحانیون ‌شاهرود مطرح شد

5 ‌ویژگی بسیجی به روایت آیت‌الله صفایی‌بوشهری‌

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با برشمردن پنج ویژگی بسیجیان گفت: طلاب و روحانیان امروز باید بسیار مراقب باشند تا دیگران را به اشتباه و خطا نبرند.

5 ‌ویژگی بسیجی به روایت آیت‌الله صفایی‌بوشهری‌

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‌الله غلام‏علی صفایی‏‌بوشهری ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیان شهرستان شاهرود که با حضور جمع کثیری از طلاب و روحانیان در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر و به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و اشاره به بسیج طلاب و روحانیان اظهار کرد: بسیج سنگر دفاع از حق و حقیقت و آزادی و آزادگی است.

وی تصریح کرد: کسانی که در سنگر دفاع برابر حملات دشمنان حضور دارند، باید دارای شرایط و ویژگی‌هایی باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: طلبه بسیجی نباید بدلی شود؛ اگر بدلی شد بدل‏بین می‌شود، آخرت را هم بدلی می‌بیند و این بسیار خطرناک است و باید مراقب بود تا این‏گونه نشود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: طلبه بسیجی باید بشناسد که چه چیزی را بسیج کند و مراقب چه چیزهایی باشد تا خدای نکرده راه را کج و بی‏راهه نرود و دیگران را نیز به اشتباه و خطا نبرد.

صفایی‏‌بوشهری تصریح کرد: طلبه بسیجی باید مراقب باشد که نفسش فریب نخورد؛ چراکه نفس خیلی زود با شیطان قرین و رفیق می‌شود و این مراقبت بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: طلبه بسیجی باید اخلاص، تقوا، خودشناسی و خداشناسی را بسیج کند تا بتواند بر نفس اماره غلبه کند؛ چراکه ظاهر و باطن فرد متفاوت خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: شاید برخی افراد در ظاهر اسلحه در دست داشته یا ولایی و ولایت‏مدار باشند و کاری مربوط به اهداف بسیج انجام دهند؛ اما در مسئله فرهنگ درونی و تزکیه نفس منکوب نفس اماره باشند.

وی افزود: این بسیار خطرناک است و باید همه عزیزان طلبه و دیگران توجه کنند که ظاهر و باطن اگر هماهنگ بود، موفقیت و سعادت و عاقبت به خیری دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

صفایی‏‌بوشهری تصریح کرد: طلاب باید متوجه باشند روز بسیج طلاب و هفته بسیج یعنی هفته خودشناسی و شناخت روح انسان و خداشناسی و با ارزش‌ها سر و کار داشتن است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آفت‌های طلبگی گفت: خودبرتر بینی، غرور و تزویر از مهم‏ترین آفات طلبگی است که باید همه بدان توجه کنند و با سلاح تقوا و بصیرت به مقابله با آن بروند.

وی افزود: همه باید بدانند که نفس اماره همیشه در پی گمراه کردن ماست و باید مراقب باشیم و تزکیه نفس را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/2249/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول