اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

جذب 44 سرباز سازندگی در اردبیل / استفاده 850 مددکار ترویجی از خدمات بیمه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جذب 44 سرباز سازندگی در این استان خبر داد.

جذب 44 سرباز سازندگی در اردبیل / استفاده 850 مددکار ترویجی از خدمات بیمه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه مروجان و برنامه‌سازان جهاد کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از 12 هزار نفر از تولید‌کنندگان در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 11 هزار و 751 نفر از طریق برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ترویجی و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: چهار سایت الگویی در قالب طرح‌های IPM (مدیریت تلفیقی آفات) و همچنین FFS(آموزش در سر مزرعه) به اجرا درآمده است.

عبدایمانی گفت: در این مدت بیش از 4 هزار و 680 دقیقه برنامه رادیویی و یک هزار و 135 دقیقه برنامه تلویزیونی تهیه و از شبکه استانی سبلان پخش شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش سازنده و بسیار مهم برنامه‌های آموزشی رادیویی و تلویزیونی که در راستای افزایش شناخت و آگاهی کشاورزان و تولید‌کنندگان صورت می‌گیرد این برنامه‌ها تهیه و پخش شده است.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی بیان داشت: برای تامین مایحتاج غذایی جمعیت رو به رشد کشور باید راندمان تولید را به علت محدودیت بستر تولید افزایش دهیم که این امر جز با توصیه‌های علمی و فنی به روز میسر نمی‌شود.

عبد‌ایمانی در مورد فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه ارتقای سطح دانش و مهارت علمی زنان روستایی نیز افزود: از ابتدای سال ‌جاری 9 پروژه مهم اشتغالزایی زنان روستایی در خصوص پرورش قارچ خوراکی، گیاهان دارویی، توت فرنگی و مرغ بومی به اجرا درآمده و 503 نفر از آنان مورد آموزش‌های تخصصی و فنی قرار گرفته‌اند.

این مسئول تأکید کرد: تعداد 9 مورد کارگاه آموزشی نیز در خصوص محصولات غالب و مهم منطقه از جمله گندم و سیب‌زمینی نیز به اجرا درآمده که طی آن 210 نفر نیز آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص نحوه حمایت از سربازان سازندگی و مددکاران ترویجی نیز گفت: این سازمان در جریان سال‌ جاری با جذب تعداد 44 نفر نیروی متخصص در قالب طرح سربازان سازندگی آنان را در ارائه و اشاعه یافته‌های تحقیقاتی و بالا بردن سطح مهارت‌های علمی و عملی کشاورزان به خدمت گرفته و تعداد بیش از 850 نفر از مددکاران ترویجی را نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

عبدایمانی در پایان سخنان خود از کشاورزان و تولید‌کنندگان خواست با حضور گسترده خود در کلاس‌ها و برنامه‌های ترویجی سطح اطلاعات و آگاهی‌های خود را افزایش داده و به برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی گوش فرا‌ دهند و ارتباط تنگاتنگ و منظمی با مروجین کشاورزی داشته باشند.  

انتهای پیام/62005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول