اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میناب عنوان کرد

تحقق 31 درصدی از تعهد ایجاد اشتغال در میناب

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میناب گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون دو هزار و 511 فرصت شغلی معادل 31 درصد از سهمیه تعیین شده برای این شهرستان، در سامانه رصد ثبت شده است.

تحقق 31 درصدی از تعهد ایجاد اشتغال در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود شکاری صبح امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: از این میزان اشتغال محقق شده، 45 درصد در بخش خدمات، 35 درصد کشاورزی و 20 درصد در بخش صنعت و معدن است.

وی میزان تعهد این شهرستان در سال‌جاری را هشت هزار فرصت شغلی جدید ذکر کرد.

سرپرست اداره تعاون و کار میناب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هفت ماهه امسال، برای 270 نفر از طریق تعاونی‌های فراگیر ملی این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.

شکاری با بیان اینکه شکل‌گیری این تعاونی‌ها برای فقرزدایی سه دهک پائین جامعه به وجود آمده است، افزود: براساس قانون، عضویت سایر افراد در این تعاونی‌ها مجاز است، اما در ابتدای تشکیل، حداقل 70 درصد تعداد اعضای آن باید از سه دهک پایین درآمدی جامعه باشند.

وی اظهار داشت: با تشکیل این تعاونی‌ها، علاوه بر کمک به رونق تولید و اشتغال، افراد کم درآمد و فاقد سرمایه و بضاعت مالی گرد هم می‌آیند و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت می‌توانند توانایی‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنند.

شکاری اضافه کرد: به منظور تشویق و ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال و همچنین فرصت‌های جدید شغلی و تاکید بر تامین بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده 80 برنامه پنجم توسعه، آیین‌نامه اجرایی این بند در سال 84 به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/88007/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول