اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار خبر داد

هزینه یک میلیارد و 770 میلیون تومانی برای اشتغال‌زایی در بهار

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار گفت: طی سال جاری بسیج سازندگی شهرستان بهار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 770 میلیون تومان در راستای اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم اقدام کرده است.

هزینه یک میلیارد و 770 میلیون تومانی برای اشتغال‌زایی در بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بسیج سازندگی با تلاش در عرصه سازندگی کشور همواره موجب رونق و آبادانی در روستاها و مناطق محروم بوده است.

اجرای اردوهای جهادی و طرح هجرت از جمله برنامه‌های کارآمد و تأثیرگذار در راستای محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم به شمار می‌رود که بسیج سازندگی متولی آن بوده و از این طریق اقدامات بی‌نظیری در سطح کشور صورت گرفته است.

طی سال‌های اخیر نیز این سازمان علاوه بر تلاش در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در عرصه برنامه‌های اقتصادی نیز گام‌های مثبت فراوانی برداشته است.

اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌هایی است که از ابتدای سال جاری در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفته است.

در خرداد ماه امسال این سازمان عملاً در عرصه اقتصاد مقاومتی حضور یافته و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

علاوه بر آموزش مهارت‌های مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی، این سازمان در ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای مختلف کشاورزی و... نیز موفق عمل کرده است.

در طول سال جاری در شهرستان بهار نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که در راستای برنامه‌های اجرایی در سطح این شهرستان با مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار به گفت‌وگو نشستیم.

سیدمجید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طی سال جاری بسیج سازندگی شهرستان بهار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 770 میلیون تومان در راستای اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل بسیج استفاده از توان بالای نیروهای مردمی در دفاع از انقلاب است، افزود: با گذشت زمان و نمایان شدن سایر توانمندی‌های بسیج در عرصه‌های مختلف، تفکر و اندیشه بسیج در مجرای سازندگی کشور جاری شد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار ابراز داشت:‌ جوانان، دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان بسیجی با هجرتی خودجوش برای آبادانی ایران اسلامی، نهایت همت خود را به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی نیز در کنار اقشار 22 گانه بسیج با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از ظرفیت عظیم آنان در راستای سازندگی کشور فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

موسوی خدمات‌رسانی به روستاها و نقاط محروم کشور را از محورهای اصلی فعالیت بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: بسیج سازندگی در عرصه اشتغالزایی در مناطق مختلف کشور حضور گسترده داشته و یکی از پیشگامان عرصه اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ویژگی طرح‌های سازندگی گفت: از این ویژگی‌ها می‌توان به زودبازده، کوتاه مدت، فراگیر و گسترده، عدم پیچیدگی تخصصی و عام المنفعه بودن اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار اظهار کرد: این طرح‌ها توسط اقشار مختلف از قبیل دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و فعالان بسیج در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اجرا می شود.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی در سال جاری عنوان کرد و افزود: پس از بررسی‌های انجام شده در شهرستان، طرح‌های 12 گانه اقتصاد مقاومتی استخراج شد.

موسوی اضافه کرد: در این راستا اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی بسیج در نظر گرفته شده که بر اساس اولویت‌های مشخص شده به متقاضیان بسیجی و غیربسیجی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون توسط بسیج سازندگی بهار پنج کارگاه تولید ورمی کمپوست، پنج کارگاه پرورش قارچ، چهار حوضچه بتنی پرورش ماهی، شش مورد کشت زعفران، 10 مورد صنایع تبدیلی، 25 مورد قالیبافی و 20 مورد پرورش زنبور عسل در روستاهای مختلف شهرستان راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار یادآور شد: از دیگر اقدامات می‌توان به راه‌اندازی واحدهای پرورش ماکیانی نظیر بوقلمون با ظرفیت 20 هزار قطعه، بلدرچین با ظرفیت 35 هزار قطعه، مرغ بومی با ظرفیت 6 هزار قطعه و شترمرغ با ظرفیت 40 قطعه اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه محرومیت‌زدایی اظهار داشت: در این راستا اعتباری بالغ بر 35 میلیون تومان هزینه شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: این اعتبار در روستاهای کریم‌آباد، دولت‌آباد، باباعلی، طاهرلو، ساری قیمیش، ریگان سفلی و نورآباد برای تعمیر مسکن نیازمندان، مساجد و حسینیه‌ها و مرمت و بازسازی مدارس هزینه شده است.

وی یادآور شد: در زمینه مرمت، بازسازی، رنگ‌آمیزی و بهسازی مدارس دانش‌آموزان بسیجی به تعداد 886 نفر روز به روستاها و مناطق محروم اعزام شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار  با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی بیان داشت: تیم‌های پزشکی، فرهنگیان و طلاب بسیجی در قالب این اردوها با اعتباری بالغ بر 35 میلیون تومان با حضور در روستاهای دورافتاده شهرستان بهار به ارائه خدمات بهداشتی درمانی، برگزاری کلاس‌های احکام بانوان و کلاس‌های تقویتی، آموزشی و قرآنی اقدام کردند.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی شهرستان بهار در زمینه اشتغالزایی نیز با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های جوشکاری، نجاری، مکانیک خودرو، خیاطی، توسعه‌بخش کشاورزی و دامداری کرده است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد، برپایی نمایشگاه‌های مختلف و جمع‌آوری کمک به نیازمندان از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی شهرستان بهار در سال جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89006/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول