اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میناب عنوان کرد

اشتغال مجدد 21 درصد از مقرری بگیران بیمه بیکاری در میناب

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میناب از اشتغال 21 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در هشت ماهه سال ‌جاری در این شهرستان خبر داد.

اشتغال مجدد 21 درصد از مقرری بگیران بیمه بیکاری در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، مسعود شکاری صبح امروز طی نشستی در این رابطه با اشاره به اینکه اشتغال این تعداد افراد از طریق تبصره یک ماده شش بیمه بیکاری صورت گرفته است، اظهار داشت: مجموع مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان 139 نفر است.

وی بیان داشت: طی این مدت نیز 21 نفر از مقرری بگیران برای آموزش و فراگیری مهارت در یکی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شدند.

شکاری بیان داشت: بیمه بیکاری از قانون‌های حمایتی محسوب می‌شود که قانون‌گذار سعی کرده با پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران بیکاری که به صورت غیرارادی از کار اخراج شده‌اند و طبق قانون، محقق دریافت برای دریافت بیمه بیکاری شناخته شده‌اند حمایت نمایند که هدف از این حمایت، پرداخت مزد به کارگران تا رفع بحران اخراج و پیدا کردن شغل جدید مطابق سابقه حق بیمه آنان است.

وی با اعلام شرایط استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری افزود: بیمه‌شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده و یا قرار دادن آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی که مشغول بکار بودند، به اتمام رسیده باشد به شرط دارا بودن یک‌سال سابقه کار و با ارایه قرارداد یک‌ساله و پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهد داشت.

یادآور می‌شود برابر تفاهمنامه و دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره یک ماده شش قانون بیمه بیکاری که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده، آن دسته از کارفرمایانی که برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از مقرری بگیران بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند صندوق بیمه بیکاری حقوق کارگران مذکور را به میزان 90 درصد مقرری پرداخت کرده و مابقی حقوق و مزایای آنان به میزان 10 درصد از سوی کارفرما پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/88007/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول