اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

65 درصد اشتغال اردبیل تحقق یافته است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: از میزان اشتغال در نظر گرفته شده در سال‌ جاری برای استان اردبیل 65 درصد آن تحقق یافته است.

65 درصد اشتغال اردبیل تحقق یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: براساس سند اشتغال امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید برای 25 هزار و 62 نفر بیکار در استان اردبیل فرصت اشتغال به وجود آید که براساس سند توسعه اشتغال و آمادگی دستگاه‌های اجرایی این کار شروع شده است.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار سند اشتغال آب و فاضلاب شهری برای 120 نفر، آب و فاضلاب روستایی برای 129 نفر، آموزش فنی و حرفه‌ای برای 448 نفر، زندان برای 23 نفر، بنیاد شهید برای 621 نفر، جهاد کشاورزی برای دو هزار و 135 نفر، حمل و نقل برای 98 نفر، علوم پزشکی برای 483 نفر، بهزیستی برای 738 نفر، آب منطقه‌ای برای 871 نفر، شهرک‌های صنعتی برای 23 نفر، توزیع برق اردبیل برای 45 نفر، صنعت، معدن و تجارت برای پنج هزار و 871 نفر، اداره کل ارشاد برای 120 نفر و میراث فرهنگی برای 487 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

عاملی خاطرنشان کرد: در مجموع و از ابتدای امسال تاکنون به همت دستگاه‌های اجرایی استان برای 16 هزار و 180 نفر فرصت شغلی ایجاد شده که درصد تحقق نیز 65 درصد است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: البته این ایجاد اشتغال به معنای تحقق واقعی و حقیقی مطالبات و درخواست‌های بیکاران برای ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد نیست و ما امیدواریم با یک حرکت مثبت ظرفیت جدید اشتغالزایی در استان اردبیل فراهم آید.

وی بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی در دو هفته اخیر بانک ملی 51 میلیون تومان، صادرات 15 میلیون تومان و تجارت 24 میلیون تومان پرداختی داشتند در حالی که مابقی بانک‌ها هیچ‌گونه پرداختی را در مشاغل خانگی نداشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل یادآور شد: در حوزه خوداشتغالی و کسب و کار خرد با همکاری سه دستگاه کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید طرح‌ها و متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند به طوری که بانک ملی 25 میلیون تومان به عنوان تنها بانک پرداخت‌کننده به متقاضیان پرداخت کرده است.

عاملی در ادامه سخنان خود گفت: از محل بنگاه‌های زودبازده تاکنون 9 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که بانک ملی 207 میلیون تومان و بانک تجارت نیز یک میلیارد و 320 میلیون ریال در دو هفته اخیر پرداختی داشتند.

وی افزود: با همت و تلاش مدیران اجرایی پرداختی‌ها با قوت و همدلی بیشتر ادامه می‌یابد و با راهکارهای جدید تلاش می‌کنیم تا بخش عظیمی از تسهیلات را به متقاضیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/62004/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول