اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

بسیج باید در جنگ سایبری تهاجمی عمل کند

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بسیج باید در نبرد سایبری از حالت مقابله خارج شود و نقش تهاجمی به خود بگیرد.

بسیج باید در جنگ سایبری تهاجمی عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار حمزه فلاح سه‌شنبه شب در نشست بصیرتی هفته بسیج در محل دانشگاه کردستان و در جمع اساتید گفت: در تمام کشورهای دنیا و به فراخور نیاز سازماندهی مردم به اشکال گوناگون صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر رویکرد استفاده از مردم منحصر به زمینه‌های نظامی و امنیتی است، اظهار کرد: اما این قضیه در کشور ما به گونه دیگری است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: در ایران پس از تسخیر لانه جاسوسی تهدیدهای خارجی استکبار و خطرات داخلی تجزیه‌طلب‌ها علیه کشورمان کاملاً متصور بود.

سردار فلاح خاطرنشان کرد: به همین دلیل امام راحل در پنجم آذرماه سال 58 فرمان تشکیل بسیج در راستای دفاع از ارزش‌ها و انقلاب و اسلام را صادر کرد.

وی با یادآوری مراحل عضویابی و ارائه آموزش به بسیجیان در آن دوران گفت: در سال 59 مسئولیت این نهاد مردمی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شد و از آن به بعد نقش‌آفرینی بسیج وسعت بیشتری به خود گرفت.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان حضور در جنگ تحمیلی را اوج تبلور روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری بسیج دانست و افزود: بسیج به عنوان یک نیروی داوطلب در جنگ شناخته شد.

سردار فلاح با بیان اینکه پس از پایان جنگ برخی ادعای بی‌نیازی به وجود بسیج می‌کردند گفت: بنیانگذار انقلاب بسیج را به‌گونه‌ای تربیت کرده بود که تنها وظیفه و رسالتش، سلاح به دست گرفتن نباشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اقدامی استراتژیک بسیج را با عنوان نیروی مقاومت بسیج مطرح کردند، گفت: نقش اساسی بسیج کمک به دولت به‌ویژه در عرصه سازندگی بود.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به رشد بسیح در عرصه‌های دیگر کشور نیز اظهار کرد: در زمینه محرومیت‌زدایی اقدامات مناسبی از سوی این نهاد مردمی شکل گرفت.

سردار فلاح حضور دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی در قالب طرح هجرت و اردوهای جهادی را نمونه‌ای از اقدامات این سازمان در راستای رفع محرومیت از کشور عنوان کرد.

وی یکی دیگر از عرصه‌های حضور بسیج را در بحث بصیرت‌افزایی و روشنگری دانست و افزود: برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها در این راستا شکل می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص الگوی اقتصاد مقاومتی توجه به این راهکار را تنها چاره رهایی از وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی ذکر کرد.

سردار فلاح با اشاره به اینکه بسیج در عرصه بازدارندگی نظامی و غیرنظامی حضور فعالی دارد، گفت: امروز بسیج در فضای سایبری که محل جنگ هوشمند است حضور مؤثر و پررنگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج باید در این نبرد هوشمندانه از حالت مقابله خارج شود و نقش تهاجمی به خود بگیرد که این کار تنها با تفکر بسیجی امکان‌پذیر است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر اینکه باید تفکر بسیجی در جامعه نهادینه شود نتیجه آن را پیروزی دانست و افزود: مصداق این قضیه را در بحث هسته‌ای دیدیم که با نثار خون شهدای دانشمند ما و با تفکر بسیجی به موفقیت‌های عظیم هسته‌ای دست پیدا کردیم.

فلاح با ابراز خشنودی از اینکه امروز بیشتر مردم ما بسیجی فکر و عمل می‌کنند، اظهار امیدواری کرد که این روحیه همچنان در میان آحاد جامعه حفظ و تقویت شود.

انتهای پیام/79012/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول