اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

رویکرد انقلاب اسلامی اعتلای فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رویکرد انقلاب اسلامی اعتلای فرهنگی است.

رویکرد انقلاب اسلامی اعتلای فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از انار، احمد سعیدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: امام راحل در جریان انقلاب اسلامی تدابیری را اتخاذ کرد که جز در سیره اهل بیت (ع) نمی‌توان یافت.

وی افزود: امروز عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به خاطر دوراندیشی بنیانگذار انقلاب است و اگر هر کدام از ارگان‌های بسیج، سپاه، کمیته امداد و ... نبود، چالش‌های بزرگی در کشور به وجود می‌آمد.

سعیدی خاطر نشان کرد: رویکرد انقلاب اسلامی تحول و دگرگونی و اعتلای فرهنگی و برگشت از انحطاط و روی‌آوری به فرهنگ ارزش‌ها و اعتقادات است و بر همین اساس شورای فرهنگ عمومی مهمترین نهاد در سیستم این کشور فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان متذکر شد: یکی از ضرورت‌هایی که شورای فرهنگ عمومی در دستور کارش بوده و هست، استفاده از ظرفیت‌ها است و در کشور ما ظرفیت‌هایی وجود دارد که در هیچ فرهنگ و دولتی وجود ندارد، مثل ظرفیت عاشورا که باید مورد استفاده قرار گیرد.

سعیدی بیان داشت: در بحث زنده نگه‌داشتن محرم و عاشورا دولت نقشی ندارد و میدان‌دار اصلی مردم هستند، زیرا امام حسین (ع) معامله‌ای با خدا کرد که در گذر زمان نه تنها به فراموشی سپرده نمی‌شود که سال به سال عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) رونق می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: چالش‌های فرهنگی منطقه حتما باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و چاره‌اندیشی شود و نسخه‌پیچی هر شهرستان هم قطعا متفاوت است، لذا وظیفه شورا این است که بر اساس اقتضائات حرکت کند.

انتهای پیام/80021/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول