اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف آستانه‌اشرفیه:

9 امامزاده آستانه‌اشرفیه در انتظار توسعه هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: 9 امامزاده و بقاع متبرکه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در لیست انتظار توسعه هستند.

9 امامزاده آستانه‌اشرفیه در انتظار توسعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام عباس خوبرو امشب در بازدید کاروان خبری اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه گیلان اظهار کرد: 48 امامزاده در سامانه اوقاف و امور خیریه ثبت شده است و فعالیت‌های فرهنگی و مدیریتی توسط هیئت امنای این بقاع انجام می‌شود.

وی به ثبت 90 موقوفه آستانه‌اشرفیه در سامانه اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: موقوفه‌های مذکور شامل یک‌هزار و 38 رقبه و املاک می‌شود.

خوبرو مغازه، شالیزار، واحد مسکونی و ... را از جمله موقوفه‌ها در آستانه‌اشرفیه برشمرد و بیان کرد: تعداد 60 موقوفه از 90 موقوفه در آستانه‌اشرفیه دارای درآمد هستند و می‌توان به نیت واقفان عمل کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر روضه امام حسین (ع)، قرائت قرآن و ... را نیت واقفان عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود 173 مسجد در آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر، تصریح کرد: بسیاری از مساجد مذکور دارای بافت قدیمی هستند.

خوبرو مرمت و بازسازی 18 مسجد در آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر را از جمله برنامه‌های اوقاف و امور خیریه این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ 10 میلیون و 600 هزار تومان برای بازسازی هشت مسجد تخصیص داده شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر به بازسازی تعدادی از بقاع متبرکه این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 9 امامزاده با همکاری اوقاف در لیست انتظار توسعه هستند.

وی با بیان اینکه 12 میلیون و 750 هزار تومان از محل کمک‌های اوقاف و امور خیریه برای بازسازی بقاع متبرکه در سال گذشته اختصاص داده شده است، اظهار کرد: امسال برای بازسازی هر بقعه 10 تا 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

خوبرو توسعه بقاع متبرکه را با کمک مردم، مسئولان و خیران امکانپذیر دانست و بیان کرد: درآمد امامزاده‌ها باید برای امور فرهنگی، مدیریتی و عمرانی هزینه شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با اشاره به هزینه 2 میلیارد تومانی طرح توسعه آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع)، تصریح کرد: سال گذشته 250 میلیون تومان وام برای توسعه حرم پرداخت شده است.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول