اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

بسیجیان، ایثارگران جامعه اسلامی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: تمام ملت بسیجی‌ها را به عنوان ایثارگران جامعه اسلامی می‌شناسند که حاضرند در صورت مورد خطر قرار گرفتن اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کنند.

بسیجیان، ایثارگران جامعه اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان کرمان در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر اظهار داشت: از مهمترین وظایف تمام قشرها اعم از بازاری، دانشگاهی و ... آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ بسیجی است، اگر ما فرهنگ بسیجی را به خوبی درک نکنیم، حتی اگر اسم ما بسیجی باشد کارساز نیستیم.

وی در تعریف کلمه بسیجی و فرهنگ بسیجی عنوان کرد: بسیجی یعنی انسان مؤمن و ایثارگری که در تمام صحنه‌ها و عرصه‌های کنونی حضور دارد و حاضر است که برای حفظ اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلاب جانش را نثار کند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: در دوران 34 ساله‌ای که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، بسیجیان عزیز امتحان خود را به خوبی پس دادند در جنگ تحمیلی برادران بسیجی، ارتشی و تمام نیروهای عظیم به رهبری امام راحل توانستند که مملکت و انقلاب اسلامی را از خطر حتمی نجات ببخشد.

وی با اشاره به اینکه یک فرد بسیجی، چه برادران، چه خواهران و چه فرماندهان دارای خصوصیات ویژه‌ای هستند که برترین آن ایمان به خداوند است که بدون ایمان به بهشت و جهنم و اصول دین کاری از کسی ساخته نیست.

جعفری متذکر شد: تمام قشرها به ویژه روحانیان و بسیجیان باید نسبت به تحکیم مبانی عقیدتی کوشش جدی داشته باشند و ایمان خود را تقویت کنند که پس از آن تمام فضائل و خوبی‌ها به برکت علم، ایمان و معرفت تحقق می‌یابد.

امام جمعه کرمان ایثار و فداکاری را از دیگر خصوصیات بسیجیان عنوان کرد و گفت: تمام ملت بسیجی‌ها را به عنوان ایثارگران جامعه اسلامی می‌شناسند که حاضرند در صورت مورد خطر قرار گرفتن اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کنند، همانطور که در دوران دفاع مقدس تمام ملت ایران، بسیجی‌ها و نیروهای افتخارآفرین این کار را کردند و دشمنان بی‌شرم را ذلیل ساختند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس دشمن دست به هر کاری زد تا ما را از میان بردارد و شکست بدهد تا نظامی به نام جمهوری اسلامی در دنیا نباشد.

جعفری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها هدف دشمنان را گوشزد کردند و تمام ملت نیز به خوبی این موضوع را درک دارند، گفت: دشمن همیشه بهانه‌هایی را مطرح می‌کند و هر اتفاقی هم بیفتد در ته دل آنها این است که نظامی به نظام ایران نباید وجود نداشته باشد.

وی اذعان داشت: کلمه جمهوری و کلمه اسلام را بسیاری از کشورهای دیگر در کنار نام خود یدک می‌شکند، اما همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها تفاوت دارد، نظام ما نظام مقدسی است که ولی‌فقیه آن را هدایت می‌کند، باید با ولی‌فقیه همه ما آشنا شویم و معنای آن را درک کنیم.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: بصیرت و درک صحیح  از مسائل مختلف کشور از دیگر خصوصیات بسیجیان است که اگر بصیرت نباشد در دوران دفاع مقدس هم فداکاری‌های بزرگی را انجام داده باشند به گمراهی کشیده می‌شوند.

وی متذکر شد: بصیرت یعنی درک صحیح از مسائل مختلف سیاسی، نظامی و فرهنگی کشور و طبق آیات قرآن کسانی که ایمان دارند و استقامت بورزند نه خوفی دارند و غمگین می‌شوند.

جعفری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی دشمنان بزرگ دارد، عنوان کرد: در رأس تمام دشمنان رژیم پلید صهیونیستی است، تمام تلاش خود را صرف می‌کنند که جمهوری اسلامی یا نباشد و یا اگر هست بسیار ضعیف و ناکارآمد باشد.

وی افزود: اما به فضل خداوند و با رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت روزبه‌روز بر اقتدار و شوکت این ملت و این مردم و این نظام مقدس افزوده می‌شود.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: باید آمادگی‌های خود را در تمام عرصه‌های نظامی، فرهنگی و اقتصادی حفظ کنیم، این چند روز اخیر که دولت موفق به امضای قرارداد با 5+1 شده است، شاهد چه تحلیل و تفسیرها و سخن‌های غلط از سوی دشمنان هستیم که باید صبر کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام رهبری فرمودند ما خیلی به غربی‌ها حسن ظن نداریم و خوشبین نیستیم، اما با تدابیری که دولت و مسئولان اتخاذ کردند در شش ماه آینده امیدواریم نتیجه مطلوب حاصل شود.

جعفری با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله (ع) اظهار داشت: ایشان مرگ و کشته شدن در راه حق را به غیر از رستگاری و زندگی با ستمگران را به غیر از خستگی و ملال چیز دیگری تلقی نمی‌کنند و این منطق امام حسین (ع) است که باید منطق ما باشد.

انتهای پیام/80028/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول