اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب قانون جدید مجلس صورت گرفت

واگذاری 50 درصد از کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: با تصویب قانون جدید حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست 50 درصد از آنان در شرایط آسان‌تری به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار می‌شود.

واگذاری 50 درصد از کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا الوند ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را با هدف تسهیل در موضوع فرزندخواندگی به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.

وی افزود: این لایحه در قالب قانون جدید حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در تاریخ 31 شهریور سال جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و برای تأیید در شورای نگهبان به این نهاد ارسال شد.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شورای نگهبان در تاریخ 10 مهر امسال این قانون را تأیید و در آبان ماه به رئیس‌ جمهور کشور ابلاغ کرد، ابراز داشت: قانون یاد شده توسط رئیس‌ جمهور به نهادهای بهزیستی استان‌ها ابلاغ شد تا سرپرستی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست با هدف تأمین نیازهای روحی، معنوی و مادی آنان طبق اذن مقام معظم رهبری و مطابق مقررات این قانون صورت ‌گیرد.

الوند با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور متأسفانه برای واگذاری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست به خانواده‌های واجدالشرایط در قانون قدیم با مشکلات و موانعی مواجه بوده است، بیان کرد: با تصویب قانون جدید این مشکلات رفع و با شرایط آسان‌تر و بهتری این کودکان به خانواده متقاضی سرپرستی کودکان و نوجوانان واگذار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: طبق قانون جدید حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست 50 درصد از آنان که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند به راحتی می‌توانند به خانواده‌های واجدالشرایط سپرده شوند.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور به مزایای قانون یاد شده اشاره کرد و گفت: قانون حضانت کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست از سن نوزادی تا 12 سالگی بوده که طبق این قانون به سن 16 سالگی ارتقا یافته است.

الوند عنوان کرد: طبق قانون جدید تمام اتباع ایرانی مقیم ایران می‌توانند سرپرستی کودکان و نوجوانان مشمول این قانون را با رعایت مقررات مندرج در آن و با حکم دادگاه صالح بر عهده بگیرند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند تقاضای سرپرستی خود را از طریق سفارتخانه یا دفاتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران به سازمان بهزیستی کشور تقدیم کنند.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سفارتخانه‌ها و یا دفاتر یاد شده موظفند در اجرای این قانون با سازمان بهزیستی همکاری کنند و این سازمان موظف است با حکم دادگاه صالح به درخواست خانواده متقاضی فرزندخواندگی رسیدگی کند.

الوند ابراز داشت: در قانون جدید حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست زوجی که پنج سال ازدواج کرده و از این ازدواج صاحب فرزند نشده باشند می‌توانند سرپرستی کودکان و نوجوانان مشمول این قانون را از سازمان بهزیستی کشور درخواست کنند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین طبق این قانون اگر زوجی در این مدت پنج سال صاحب فرزندی شده باشد ولی تقاضای سرپرستی کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست را داشته باشند می‌توانند تقاضای خود را به سازمان بهزیستی کشور ارائه دهند.

انتهای پیام/77009/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول