اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

تولید 300 هزار تن انواع محصولات سردرختی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال بیش از 300 هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل تولید شده است.

تولید 300 هزار تن انواع محصولات سردرختی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه توسعه باغات در اردبیل اظهار داشت: در سال‌جاری برای توسعه باغات 403.5 میلیون ریال و برای اصلاح باغات نیز مبلغ 125.7 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سطح توسعه باغات در سال آینده به یک‌هزار و 692 هکتار افزایش یابد.

عبدایمانی از توزیع انواع نهال‌های پایه رویشی سیب، هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو و انواع نهال به، زردآلو، انار، زیتون و انگور در بین متقاضیان خبر داد.

این مسئول اضافه کرد:‌ هر چند در حال حاضر 14 هزار و 770 تن انواع محصولات سردرختی در سردخانه‌ها انبار شده ولی با وجود آن به دلیل سرمازدگی دیررس بهاره نسبت به سال گذشته 16 هزار تن کاهش عملکرد در انواع محصولات سردرختی را شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در حمایت از باغداران اقدام به توزیع نهال یارانه‌دار، پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری برای توسعه باغات و سرمایه در گردش باغداران کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد:‌ با ارائه راهنمایی‌های فنی و کارشناسی لازم سعی داریم تا باغداران بتوانند تولیدات خود را با کیفیت مناسب انجام دهند.

عبدایمانی از باغداران استان خواست نهال‌های مورد نیاز خود را از نهالستان‌های شناسنامه‌دار و مجوز تولید از مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تهیه کنند.

وی از باغداران خواست از خرید نهال‌ها از فروشندگان دوره‌گرد اجتناب کنند و باغات خود را زیر نظر کارشناسان مراکز خدمات و با رعایت کلیه عوامل فنی از جمله آزمایش تجزیه خاک قبل از احداث باغ انجام دهند.

عبدایمانی حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی را از باغداران و تولیدکنندگان محصولات سردرختی بسیار ضروری اعلام کرد و یادآور شد: انتظار داریم در تولید محصولات متنوع باغی بتوانیم اهداف مورد نظر را تحققی عینی ببخشیم. 

تولید یک میلیون و 300 هزار مینی‌تیوبر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از تولید یک میلیون و 300 هزار عدد مینی‌تیوبر در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون سه واحد تولید مینی‌تیوبر در استان فعال است و 42 هزار تن بذر گواهی شده سیب‌زمینی برای کشت زارعان تدارک دیده شده است.

عبدایمانی با توصیه به کشاورزان در استفاده از بذور سیب‌زمینی سایر استان‌ها افزود: به دلیل وجود عوامل خسارت‌زای خاص در سیب‌زمینی‌های سایر استان‌ها واردات این محصول از سایر مناطق توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت تلفیقی آفات و امراض در دشت اردبیل تصریح کرد: امسال برای بار دوم از محل اجرای این طرح دو هزار و 500 تن محصول پاک سیب‌زمینی تولید و با استاندارد تشویقی صادر شده است.

عبدایمانی تولید 760 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ‌به دلیل قیمت مناسب این محصول صادرات آن امسال به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/62006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول