اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته بسیج صورت می‌گیرد

افتتاح 14 طرح عمرانی در استان همدان

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در چهارمین روز از هفته بسیج، 40 تیم پزشکی به مناطق محروم ‌اعزام و 14 طرح عمرانی نیز افتتاح می‌شود.

افتتاح 14 طرح عمرانی در استان همدان

علی بقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: «بسیج پیشتاز حماسه و خدمت» شعار محوری هفته بسیج امسال است.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته افزود: برنامه‌های هفته بسیج در دو بخش، پیش از آغاز هفته بسیج و همزمان با این هفته اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: در طول این هفته 2 هزار برنامه در سطح استان و پایگاه‌ها پیش‌بینی شده که در حال اجرا است.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان بسیج با مقام معظم رهبری قبل از آغاز هفته بسیج بیان داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری تدابیر و رهنمودهای بسیار مهمی را در زمینه مسائل داخلی و هویت و ماهیت بسیج بیان کردند.

بقایی یادآور شد: در آغازین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج، ایثار و شهادت» دیدار با خانواده‌های معزز شهدا توسط حلقه‌های صالحین، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری دعای کمیل در سراسر استان و 100 ختم قرآن کریم به یاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در پایگاه‌های بسیج ادارات صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری برنامه میثاق زنان اهل قلم با شهدا در مسجد جامع خرمشهر گفت:‌ از استان همدان نیز 30 نفر از زنان اهل قلم به این برنامه اعزام شدند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: در روز جمعه، دومین روز از هفته بسیج نیز با عنوان «بسیج، ولایت و انتظار» مراسم دعای ندبه در مسجد جامع شهرستان‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در 21 نقطه از استان ادامه داد: جلسات حلقه‌های صالحین در این نقاط با عنوان میقات صالحین در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد و پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز فرماندهان بسیج سخنرانی کردند.

بقایی تصریح کرد:‌ در پنج شهرستان از جمله همدان، کبودراهنگ، اسدآباد، رزن و تویسرکان نیز در حاشیه نماز جمعه، مشاوره دینی و پزشکی توسط روحانیان و بسیج جامعه پزشکی صورت گرفت.

وی اضافه کرد:‌ برگزاری یادواره شهدای بیداری اسلامی در ملایر و یادواره شهدای بسیج مهندسین در نهاوند از دیگر برنامه‌های روز دوم هفته بسیج بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: کرسی آزاداندیشی با موضوع روابط بین‌الملل، آسیب‌ها و فرصت‌ها به مناسبت سالروز تأسیس بسیج دانشجویی، صعود 50 نفری دانش‌آموزان به قله الوند، برگزاری پنج یادواره شهدای دانشجو از جمله برنامه‌های روز سوم هفته بسیج بود.

به گفته وی برگزاری یادواره شهدای کارمند در ادارات، مسابقه کتابخوانی پیرامون حماسه حسینی توسط بسیج ادارات، مرحله استانی مسابقه قرآنی توسط سپاه انصارالحسین(ع) و همایش مدیران، کارفرمایان و کارگران بسیجی توسط بسیج کارگری از دیگر برنامه‌های اجرایی بود.

بقایی با اشاره به برگزاری مسابقه داستان کوتاه و داستانک توسط بسیج هنرمندان در روز سوم از هفته بسیج گفت: گردهمایی مسئولان علمی استان توسط بسیج اساتید و نشست تخصصی خانه نخبگان استان توسط بسیج علمی پژوهشی از دیگر برنامه‌های این روز با عنوان روز «بسیج، خلاقیت و پیشرفت» بود.

به گفته وی در چهارمین روز از هفته بسیج نیز با عنوان «بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی» افتتاح و بازدید از طرح‌های 12گانه اقتصاد مقاومتی در سراسر استان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود:‌ برگزاری مجمع عالی استان با حضور نخبگان و اقشار بسیج، اعزام 40 تیم پزشکی به مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی و افتتاح 14 طرح عمرانی در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، رزن، کبودراهنگ و بهار و بخش‌های قهاوند و فامنین از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی بیان داشت:‌ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به افتتاح خانه عالم، احداث زمین ورزشی، غسالخانه، بهسازی گلزار شهدا و بهسازی مساجد در راستای رفع محرومیت اشاره کرد.

بقایی با اشاره به برنامه‌های روز دوشنبه با عنوان «بسیج، خانواده و سبک زندگی» ابراز داشت: نشست مشترک سرگروه‌های حلقه‌های صالحین با والدین اعضای حلقه‌ها، برگزاری مانور فرهنگی مقابله با جنگ نرم در حوزه زن و خانواده توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و 200 نشست سیاسی، فرهنگی ویژه حلقه‌های صالحین توسط بسیج ادارات از جمله برنامه‌های روز پنجم هفته بسیج است.

وی با اشاره به برگزاری هفت کارگاه 150 نفره ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی در راستای پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی در سطح نواحی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: افتتاح همزمان 24 مهد قرآنی در سطح استان توسط بسیج جامعه زنان، برگزاری مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت، همایش دختران عاشورایی و دختران آفتاب در شهرهای گل‌تپه و اسدآباد و همایش غمخواران حضرت زینب در همدان از دیگر برنامه‌های اجرایی این روز به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در روز سه‌شنبه نیز با عنوان روز «بسیج، استکبارستیزی و بیداری اسلامی» برنامه ویزیت رایگان بیماران در پنج درمانگاه سپاه در شهرهای همدان، تویسرکان و نهاوند و اجتماع حماسی و بزرگ بسیجیان را در سراسر استان خواهیم داشت.

بقایی با اشاره به آخرین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، امر به معروف و نهی از منکر» خاطرنشان کرد: افتتاح همزمان 900 شبکه شباب (شبکه اطلاع‌رسانی درونی بسیج) در سطح استان، همایش مدافعان حریم ولایت و تجلیل از بسیجیان نمونه توسط بسیج ادارات، اختتامیه جشنواره سفال در شهر لالجین به همت بسیج و کارگاه تداوم آموزش حلقه‌های مربیان خواهر و سرمربیان در سطح استان از جمله برنامه‌های اجرایی این روز است.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول