اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی

پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در کرمان برگزار شد

پنجمین سوگواره شعر عاشورایی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در ماهان کرمان برگزار شد.

پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیرمسئول انجمن شعر قلم کرمان جمعه شب در سوگواره عاشورایی در ماهان اظهار داشت: پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در مظلومیت خورشید با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و به تصویر کشیدن حادثه عاشورا با زبان و بیان شعر می‌تواند، تاثیرگذارتر و پرجاذبه‌تر باشد.

منوچهر افضلی افزود: کمک به جریانات شعر آیینی در سطح منطقه و استان کرمان، کشف استعداد شاعران به ویژه شاعران نوجوان و جوان و شکوفا کردن استعداد و هدایت و راهنمایی آنها، استفاده از ظرفیت واژگان و زبانی در شعر معاصر استان کرمان به گونه‌ای غیر متداول و خاص و ایجاد انگیزه در شاعران برای سرایش آیینی از جمله شعر عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این آیین بیان داشت: ارادت و محبت مردم هر سال به امام حسین (ع) و اهل بیت بیشتر می‌شود و بخشی از این ارادت به واسطه هنرمندان در طی قرن‌ها و سال‌ها است که با بیان هنری خودشان تاثیر گذاشته‌اند.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه خیلی از هنرمندان به واسطه هنر خودشان به جایگاه والایی دست یافته‌اند و شاعران جوان باید در این مسیر گام بردارند، سرودن شعر در مورد اهل بیت (ع) را موهبت الهی دانست و ابراز داشت: باید قدر این موهبت الهی را دانست و به آن افتخار کرد.

به گزارش فارس، در پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در مظلومیت خورشید 15 شاعر برجسته به قرائت اشعار خود در ارتباط با حادثه عاشورا پرداختند.

پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در مظلومیت خورشید با همکاری انجمن شعر ماهان، انجمن شعر قلم کرمان، ستاد نماز جمعه، بخشداری، هلال‌احمر، آموزش و پرورش، حوزه مقاومت امام علی (ع) و کمیته امداد برگزار شد.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول