اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در چرام+تصاویر

مراسم سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» به یاد 13 ساله کربلا حضرت قاسم(ع) در چرام برپا شد.

برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در چرام+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز مراسم سوگواره دانش‌آموزی "احلی من العسل" به یاد 13 ساله کربلا، حضرت قاسم (ع) در چرام برپا شد.

دانش‌آموزان چرامی با تجمع در مصلی قدس این شهر به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

در این مراسم که با حضور گسترده دانش‌آموزان و مردم برگزار شد، حجت‌الاسلام جعفر طزری ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم، اظهار کرد: یکی از پیام‌هایی که حضرت قاسم (ع) به همه دادند، این بود که برای دفاع از ولایت سن و سال مهم نیست و اگر لازم باشد باید همه عالم بمیرند تا امام بماند و اگر امام دید اسلام در خطر است، باید امام هم قربانی شود تا اسلام بماند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: یکی دیگر از نکاتی که حضرت قاسم (ع) به ما یاد داد، این بود که اگر انسان بخواهد کاری را انجام دهد باید از روی علم و معرفت باشد، همان طوری که حضرت قاسم (ع) در جمله "احلی من العسل" اوج معرفت خود را نشان داد که اگر امروز هم ما می‌خواهیم از ولایت دفاع کنیم، باید با علم و معرفت باشد.

وی تصریح کرد: دفاع کردن امروز شما از ولایت با درس خواندن شما تحقق پیدا می‌کند، اگر ما امام را با معرفت بشناسیم به موقع از امام دفاع کرده، ولی اگر نشناسیم یا دفاع نمی‌کنیم یا اگر هم دفاع کنیم به موقع نیست، مثل کسانی که ولایت را خوب نشناختند و کربلا هم آمدند، ولی به موقع دفاع نکردند چون معرفتشان نسبت به امام کم بود.

انتهای پیام/82002/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول