اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد

شرکت بیش از 50 هنرمند کرمانی در سوگواره بوم سرخ

رئیس حوزه هنری استان کرمان از حضور بیش از 50 هنرمند کرمانی در سوگواره عاشورایی بوم سرخ خبر داد.

شرکت بیش از 50 هنرمند کرمانی در سوگواره بوم سرخ

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیش از 50 هنرمند کرمانی شامل نقاشان، گرافیست‌ها و عکاسان در سوگواره عاشورایی بوم سرخ شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: روز عاشورا در تعزیه‌خانه کرمان شاهد رونمایی از تابلوی عاشورایی «تشنه لب سیرآب» در ساعت 9 صبح، برپایی سوگواره عاشورایی بوم سرخ و اجرای تعزیه شهادت امام حسین (ع) در ساعت 9 و 30 دقیقه هستیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان ابراز داشت: تابلوی «تشنه‌لب سیرآب» اثر سیامک عزمی است که در تعزیه‌خانه کرمان رونمایی می‌شود.

سالاری افزود: هنرمندان و علاقمندان برای شرکت در سوگواره عاشورایی بوم سرخ می‌توانند ساعت 9 صبح روز عاشورا به تعزیه‌خانه کرمان واقع در منطقه سرآسیاب، بلوار شهید مغفوری، میدان انقلاب، جنب گلزار شهدا مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: اعضای خانه عکاسان حوزه هنری کرمان مراسم عزاداری در استان‌های کرمان و یزد را به تصویر می‌کشند.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: با تلاش واحد هنرهای تجسمی گروهی از اعضای خانه عکس حوزه هنری کرمان برای ثبت لحظات سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به شهرهای یزد و اردکان سفر می‌کنند و جمعی از اعضای این خانه در شهرهای کرمان، زرند، بردسیر و چترود در روزهای تاسوعا و عاشورا به عکاسی می‌پردازند.

سالاری ابراز داشت: پس از جمع‌‌آوری آثار هنرمندان عکاس نمایشگاهی از آثار منتخب در شهرهای تهران، کرمان و یزد برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی خانه ادبیات آیینی در واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کرمان همزمان با فرارسیدن ماه محرم خبر داد و افزود: این خانه به منظور سازمان‌دهی و سامان‌دهی به فعالیت‌های ادبی آیینی در استان کرمان تشکیل شده است.

سالاری برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت ادبیات آیینی، برگزاری دوره‌های فشرده ویژه‌ی شاعران و نویسندگان این عرصه، برپایی نشست‌های معرفی کتاب و نقد و بررسی و برگزاری برنامه‌های ادبی عمومی را از جمله طرح‌های خانه ادبیات آیینی حوزه هنری استان کرمان برشمرد.

وی گفت: تولید آثار ادبی و حمایت از چاپ و انتشار کتاب در حوزه ادبیات آیینی از دیگر برنامه‌های خانه ادبیات آیینی حوزه هنری استان کرمان است.

سالاری ابراز داشت: تاکنون دو مجموعه شعر «ادامه آفتاب» و «آخرین آغاز» با هدف انتشار ادبیات آیینی در مجموعه «کتاب شعر» واحد آفرینش‌های ادبی این حوزه چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/80019/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول