اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

دومین سوگواره اشک شمع در محمدشهر آغاز به کار کرد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدشهر کرج از آغاز به کار دومین سوگواره اشک شمع در این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

دومین سوگواره اشک شمع در محمدشهر آغاز به کار کرد

شمس‌الله فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمدشهر کرج اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و اهدافی که اداره ارشاد در دهه اول محرم دنبال می‌کرد، تبیین فرهنگ عاشورا برای نسل جوان است که برای تحقق این مهم برنامه‌های متعددی به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: با توجه به اثرگذاری هنر در میان جوامع به ویژه نسل نوجوان و جوان، تلاش کردیم تا بخش‌هایی از برنامه‌های اداره ارشاد در حوزه بصیرت‌افزایی عاشورایی با استفاده از زبان هنر باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدشهر افزود: در همین رابطه سال گذشته همزمان با دهه اول محرم سوگوار‌ه‌ای تحت عنوان اشک شمع در محمدشهر اجرا شد که خوشبختانه مردم ولایی این شهرستان استقبال خوبی از این سوگواره داشتند.

فلاح گفت: به همین دلیل برگزاری دومین دوره سوگواره اشک شمع در اداره ارشاد فردیس در دستور کار قرار گرفت و اجرای این برنامه از شامگاه سه‌شنبه به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: سوگواره فوق شامل بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله برپایی نمایشگاه عکس، معرفی و توزیع کتب مرتبط با فرهنگ عاشورا و نمایشگاه آثار تجسمی در این حوزه است که تمام برنامه‌ها با هدف تبیین فرهنگ غنی عاشورایی اجرا می‌شود.

*بازسازی عاشورا در محمدشهر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدشهر افزود: یکی از بخش‌های مهم این سوگواره بازسازی بخش‌هایی از قیام عاشورا است که توسط گروه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

فلاح تاکید کرد: هدف از اجرای دومین سوگواره اشک شمع، تبیین فرهنگ عاشورا برای نسل جوان و بصیرت‌افزایی است که امیدواریم با برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شده در این سوگواره بتوانیم بخش‌های مهمی از این هدف والا را جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان اعلام کرد که این سوگواره تا روز شنبه در محمدشهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2302/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول