اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی از اول محرم‌الحرام در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام احمد اصغرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی از ویژه‌برنامه‌های دهه اول محرم‌الحرام است که همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس 14 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان از اول ماه محرم در حال اجراست.

اصغرنژاد امامزادگان غریب حسن، سید محمد و ابراهیم و آرامگاه عرب‌باغی ارومیه، امامزاده سید سراج‌الدین اشنویه، امامزادگان سید محمد، سید بهلول و آرامگاه شیخ نوایی، سید تاج‌الدین و میر هادی خوی، امامزادگان برگشاد و اسحاق سلماس، تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره، نظرگاه حضرت عباس و امامزاده تاج‌الدین علی میاندوآب و امامزاده نظام‌آباد اولیا نقده را از جمله آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای برشمرد که دهه اول محرم میزبان عزاداران حسینی تحت عنوان طرح" سوگواره بصیرت عاشورایی" هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مراسم عزاداری از برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

اصغرنژاد برپایی ایستگاه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی در جوار امامزادگان و بقاع را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در طرح بصیرت عاشورایی عنوان و خاطرنشان کرد: 33 مبلغ اعزامی از قم و هفت مبلغ بومی با حضور در این ایستگاه‌ها به پرسش‌ها و شبهات مطرح از سوی مردم پاسخگو هستند.

وی از برپایی خیمه معرفت در امامزاده سید بهلول خوی خبر داد و افزود: آموزش قرآن، ایستگاه همه واقف باشیم و پاسخگویی به سؤالات شرعی با حضور روحانیت اقداماتی است که در قالب خیمه معرفت در این امامزاده انجام می‌شود.

اصغرنژاد گفت: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تبیین پیام‌های قیام حسینی، رفع شبهات دینی، ترویج فرهنگ وقف و تاکید بر اجرای نیت واقفین از جمله اهداف برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان و بقاع است.

انتهای پیام/61009/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول