اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

امام حسین (ع) هدایت‌گر انسان‌ها به سوی ایمان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امام حسین (ع) هدایت‌گر انسان‌ها به سوی ایمان است و در روز شهادتش راه هدایت و اصلاح را نشان داد.

امام حسین (ع) هدایت‌گر انسان‌ها به سوی ایمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی جمعه شب در پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در ماهان کرمان، اظهار داشت: امام حسین (ع) در همه صفات و ویژگی‌ها و فضیلت‌ها، شریک قرآن است.

وی افزود: قرآن هدایت‌گر انسان‌ها به سوی اسلام است و راه هدایت و اصلاح را نشان می‌دهد و امام حسین (ع) نیز هدایت‌گر انسان‌ها به سوی ایمان است و در روز شهادتش راه هدایت و اصلاح را نشان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: قرآن شفاعت‌کننده کسی است که آن را پیوسته تلاوت کند و حسین (ع) نیز شفاعت‌کننده کسی است که به زیارتش برود و بر او گریه کند.

وی تصریح کرد: قرآن همواره تازه است و هیچ‌وقت تکرار آن خسته کننده نیست و مصیبت‌های اباعبدالله نیز همواره و در هر سال تازگی دارد و بازگو کردن و تکرار آن خسته کننده نیست.

سعیدی عنوان کرد: تلاوت، گوش دادن فراوان و نگریستن به آیات قرآن عبادت است و نوحه‌سرایی، اندوهگین شدن، اشک ریختن، گریاندن، گریه خود را بسان گریه کنندگان نمایاندن، زیارت، سلام دادن و همه و همه عبادت است.

سعیدی گفت: آیات ظاهری قرآن 6 هزار و 666 آیه است و در پیکر ثارالله نیز یک‌هزار و 900 نشانه و زخم نشسته بود و برخی گفته‌اند، 4 هزار زخم بر پیکرش نشسته و اگر زخم‌هایی نشسته بر روی زخم و زخم‌های لگد شدن پیکر آن حضرت، بی‌گمان به 6 هزار و 666 نشانه زخم می‌رسد.

وی با بیان اینکه در 114 جای قرآن بسم‌الله آمده است، ابراز داشت: در 114 جای پیکر آن حضرت نیز بسان تعداد بسم‌الله در قرآن ضربه‌های شمشیر فرو نشسته است.

سعیدی اضافه کرد: قرآن برای مؤمنان شفاعت و رحمت است و آن حضرت نیز شفابخش بیماری‌های باطنی است و تربت ایشان نیز شفابخش بیماری‌های ظاهری است.

وی بیان داشت: قرآن کتابی روشن‌گر است و ثارالله نیز امامی روشنگر است که حق‌گویان را از پیروان باطل روشن می‌سازد و نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول