اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد:

عفاف و حجاب از پیام‌های اصلی قیام امام حسین(ع) است

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد گفت: یکی از پیام‌های مکتب اسلام و از نمودهای قیام امام حسین(ع) عفاف و حجاب است.

عفاف و حجاب از پیام‌های اصلی قیام امام حسین(ع) است

محمدحسن ربانی بیرجندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در رابطه با محور مداحی مداحان و محور سخنرانی واعظان در ایام ماه محرم و صفر اظهار داشت: مداحان و واعظان سیدالشهدا باید توجه داشته باشند که اگر نکات مثبت قیام امام حسین(ع) را می‌گویند، اهداف قیام سیدالشهدا را نیز بازگو کنند.

ربانی در ادامه با اشاره به اینکه مداحان مداحی خود را آلوده به اموری که وهن اهل بیت باشد، نکنند گفت: چنان که یکی از بزرگان می‌فرماید کسی که شهادت امام حسین (ع) را بگوید و شهامت ایشان را نگوید به اهداف امام حسین(ع) خیانت کرده است.

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد افزود: هدف یک مداح نباید گریاندن مردم به هر وسیله‌ای باشد یا اشعاری نخواند که در وهن و سستی مکتب اهل بیت باشد، مداحان باید به اهداف اصلی قیام سیدالشهدا اشاره داشته باشند و در راستای آن اهداف اشعارشان را بخوانند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه رضوی همچنین در بحث عفاف و حجاب افزود: یکی از پیام‌های بسیار مهم مکتب اسلام و یکی از نمودهای قیام امام ‌حسین(ع) عفاف و حجاب بوده و پیام حضرت زینب (س) برای تمام دوست‌دارانشان نیز عفاف و حجاب و رعایت آن حتی در میان دشمنان بوده است.

وی گفت: حجاب باعث سرافرازی است نه سرافکندگی، حجاب نوعی بالا بردن شخصیت است نه افت شخصیت، حجاب باعث حفظ انسان است نه سقوط انسان و این مسئله باید در فرهنگ جامعه متبلور شود و فرهنگ حجاب آن‌گونه در جامعه مطرح شود که بی‌حجابها و بدحجابها به تمسخر فرد با حجاب اقدام نکنند.

ربانی در ادامه با اشاره به وجود دو امپراطوری بزرگ ایران و روم در عهد باستان گفت: در امپراطوری بزرگ ایران یکی از مشخصه‌های مهم دربارهای سلاطین ایران اصل حجاب بوده که نشانه بزرگی زن در دربار و وجه تمایز بردگان از زنان بزرگ درباری حجاب آنان بوده  چرا که برده‌های خدمتگزار اجازه حجاب داشتن نداشته و حجاب فقط از آن بزرگ زادگان ایران باستان بود.

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد همچنین از امر‌به‌ معروف و نهی‌از‌منکر نیز به عنوان هدف عمده قیام سیدالشهدا(ع) نام برد و افزود: انسان‌ها به نوعی فراموش‌کار بوده و احتیاج به تذکر دارند و قرآن نیز این نکته را بارها یادآور شده که انسان‌ها در اثر مراودات و کارهای اجتماعی و غفلت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، ممکن است از اصولی که دارند غفلت کنند لذا امر به معروف و نهی ‌از ‌منکر نکته‌ای ضروری است.

ربانی در ادامه گفت: در بحث بد حجابی در کشور نیز افراد بدحجاب و بی‌حجاب در اصل مخالف اسلام و ایران نیستند و فقط کمی دچار غفلت شده‌اند که باید با امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر به ارشاد آنان پرداخت.

وی در خاتمه افزود: دختری که حجابش را رعایت نمی‌کند نمی‌توان به وی نسبت ضدانقلاب و یا ضدحجاب داد چرا که همه اصل را پذیرفته‌اند ولی در شیوه عمل کردن کوتاهی و سهل‌انگاری می‌کنند و معاند حجاب نیستند اما فرهنگ حجاب کمی دچار تزلزل شده که با امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر می‌توان به هدایت جامعه اقدام کرد.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول