اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تعلیم و تربیت سپاه شاهرود:

امام حسین(ع) درس عزت و ایستادگی در راه حق را به تاریخ آموخت

مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستان شاهرود گفت: امام حسین(ع) با خلق حماسه عاشورا، درس عزت و ایستادگی در راه حق و حقیقت و مقابله با استکبار را به تاریخ آموخت.

امام حسین(ع) درس عزت و ایستادگی در راه حق را به تاریخ آموخت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام سیدرضا مرتضوی ظهر امروز در مراسم عزاداری هیئت منتظران موعود بسیج ورزشکاران شاهرود در سالن ورزشی هلال احمر که با حضور بیش از 150 نفر برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران ایشان اظهار کرد: ماه محرم و ایام حزن اهل بیت(ع) به خاطر این است که ما فراموش نکنیم در حال انجام چه کاری هستیم و از وظایف خود غافل نشویم و بدانیم که در چه راهی قدم برمی‏داریم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستان شاهرود افزود: قیام سالار شهیدان، قیام عملی برابر استکبار و جور زمان و مقابله با تحریف و انحراف اسلام از مسیر خود است و باید با توجه به این موضوعات، به عاشورا و کربلا نگاه کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: امام حسین(ع) با انجام این قیام به همه آزادگان جهان درس‏هایی تاریخی و همیشگی داد و تاریخ را دوباره زنده کرد.

وی خاطر نشان کرد: درس‏های عاشورا بسیار فراوان و گسترده است و در یک محفل این‏چنینی جای نمی‏گیرد و باید قطره‏ای از دریای معرفت سالار شهیدان را در این وقت اندک بیان کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه در برهه کنونی باید با توجه به درس‏های عاشورا کشور را پیش ببریم، گفت: امام حسین(ع) بیش از یک‌هزار و 370 سال پیش به ما یاد داد که برابر ستمگران و استکبار جهانی باید ایستاد و یک قدم هم عقب برنداشت؛ چرا که استکبار و ظلم هر چه آزادتر باشد، بر ظلم و استبداد خود می‏افزاید.

وی افزود: درس امام حسین (ع) به ما ایستادگی برابر استکبار جهانی و داشتن عزت در دنیا و آخرت است و باید این درس بزرگ را در همیشه تاریخ آویزه گوش خود کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: امام حسین(ع) به همه یاد داد که برابر ظلم و استکبار باید قیام و با انحراف و تحریف مقابله کرد و در این راه اگر کشته نیز شدیم، نباید بترسیم و باید به راه خود ادامه دهیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در عصر حاضر نیز طاغوت و استکبار زمان تلاش می‏کنند تا با آزادی و اسلام در سراسر جهان مقابله و کشورهای آزاد را تحت سلطه خود قرار دهند و این فرهنگ عاشوراست که مردم جهان را بیدار و آنها را در مقابل استکبار و استبداد قرار داده است.

مرتضوی اظهار کرد: ایستادگی و مقابله با استکبار و ظلم تنها راه رهایی و عزت و سربلندی همه جوامع در طول تاریخ است و این درس بزرگی از قیام امام حسین(ع) و عاشورای 61 هجری است.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول